در مراسم راه اندازی اولین هاب صادراتی نرم افزار اعلام شد
صادرات محتوای دیجیتالی تسهیل می شود، شرایط پشتیبانی از صادرات شركت های تولیدكننده نرم افزار
می هاست: با برگزاری مراسمی در صندوق نوآوری و شكوفایی از نخستین هاب محتوای دیجیتال صادراتی رونمایی گردید و بگفته مجری این سامانه، به منظور ایجاد تسهیلات برای صادرات محتوای نرم افزاری، از تولیدكننده نرم افزار هیچ مبلغی دریافت نمی گردد و تنها از محل فروش، مبلغی به این هاب پرداخت خواهد شد.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، دكتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی در مراسم رونمایی از نخستین هاب محتوای دیجیتال صادراتی با اشاره به اینكه مقرر است در كشور بستری برای صادرات نرم افزار فراهم گردد، اظهار نمود: بدین جهت وجود چنین سامانه هایی در كشور بسیار مهم است؛ چونكه ظرفیت هایی كه در كشور از نظر نیروی انسانی وجود دارد، نشان داده است كه حالا برای صادرات چنین مواردی فرصت بسیار خوبی فراهم گشته است.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی، با ابراز امیدواری از اینكه تیم شركت توسعه محتوایی كه بر روی این مساله كار كرده اند، بتوانند نتیجه مناسبی بگیرند و بتوانند به صادرات نرم افزار كمك كنند، به مشكلات موجود در بحث صادرات نرم افزار در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: بعنوان مثال مشكلاتی درباب صحت سنجی ادارات در این عرصه وجود داشت كه دفتر فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اقداماتی را آغاز نموده و منتظر ارائه نتایج این اقدامات هستیم.
وحدت، خدمت به چنین پروژه هایی را از وظایف اصلی صندوق نوآوری و شكوفایی دانست و اضافه كرد: بر این اساس ما در تلاش هستیم تا بتوانیم روند امور را تسهیل نماییم و اثربخشی چنین فعالیت هایی را چند برابر كنیم؛ چونكه ما در حوزه های نرم افزاری ظرفیت های خوبی در كشور داریم.
امیر سركندی، مجری طرح نیر در این مراسم با اشاره به برگزاری پنل صادرات نرم افزار در عصر تحریم در سال گذشته، اظهار داشت: امسال شاهد تشكیل نخستین هاب صادرات نرم افزار با سرمایه گذاری خوبی هستیم و الان با راه اندازی هاب صادرات محتوای دیجیتال سازوكار خوبی آماده شده است تا محصولات تولیدی داخل ایران به راحتی وارد بازارهای بین المللی شوند.
وی با اشاره به اینكه عرضه محصولات دیجیتال در بازار بین الملل دارای وجه تمایزهایی با داخل كشور است، افزود: در بازار بین الملل نخستین نكته ای كه وجود دارد، این است كه محصولات عرضه شده "پس از فروش پس گرفته می شوند"؛ چونكه اگر مشتری و خریدار از آن راضی نباشد، باید وجه ستاندن شده بابت آن خدمت عودت داده شود و مهمترین رسالت هاب های صادراتی این است كه مزایا و معایب رقابت در عرصه بین الملل را به تولیدكنندگان عرضه نماید.
سركندی، ایران را بهشت محتوا توصیف كرد و اظهار داشت: فرهنگ و ادب فارسی، فرهنگ مذهبی و منابع سرشار و غنی در حوزه های علمی مختلف، قیمت پایین نیروی انسانی در ایران و تفاوت قیمت دلار همچون مزیت های رقابتی محتوای دیجیتال است كه می توان به بازارهای بین المللی ورود كرد.
سركندی تولید انیمیشن، محتوای ویدیویی و محتوای اپلیكیشن را همچون حوزه های صادراتی كشور نام برد و تصریح كرد: گرفتن سفارش در عرصه بین الملل در عرصه تولید اپلیكیشن از دیگر برنامه هایی است كه ما در آینده به آن می پردازیم، ضمن آنكه ما به دنبال صادرات نرم افزار به سایر كشورها هستیم. رسالت این هاب در افزایش صادرات این است كه از تولیدكننده نرم افزار هاب هیچ مبلغی دریافت نمی گردد و تنها از فروش، مبلغی به این هاب پرداخت خواهد شد.
مجری طرح با اشاره به اینكه محصولات ارائه شده در این سامانه مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس در بازارهای بین المللی عرضه و فروش آن انجام می شود، افزود: ممنوع بودن خام فروشی شعار ماست، چونكه خام فروشی موجب می شود تا محصولات به قیمت پایین ارائه شود و این امر در مورد نفت و بازار دیجیتال هیچ تفاوتی ندارد و صدق می كند.
منبع: می هاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب