نگاهی به برتری های گوشی Huawei Y۹s در مقایسه با محصولات هم رده

نگاهی به برتری های گوشی Huawei Y۹s در مقایسه با محصولات هم رده به گزارش می هاست در بازار گوشیهای هوشمند، رقابت تنگاتنگی بین برندهای مختلف وجود دارد. رقابتی كه انتخاب محصول نهایی در سطح محصولات پایین رده، میان رده و پرچمدار را  برای كاربران سخت می كند. در این بازار، بررسی قابلیت های گوشی جدید Huawei Y۹s بعنوان محصولی محبوب در بازار میان رده ها و مقایسه آن با گوشیهای هم رده، خالی از لطف نیست.



برندها معمولا از زبان طراحی، مولفه های سخت افزاری و اكوسیستم نرم افزاری نزدیك به هم یا در خیلی از موارد، مشابه استفاده می نمایند كه سبب نزدیك تر شدن رقابت بین گوشیهای هوشمند می شوند. در ادامه نگاهی به قابلیت های شاخص گوشی Huawei Y۹s بعنوان یكی از محصولات جدید در بازار ایران خواهیم داشت.

طراحی و صفحه نمایش: زبان مدرن، متریال سطح بالا
گوشی Huawei Y۹s طراحی مدرنی دارد. این محصول هوآوی در ابعاد ۱۶۳.۱ در ۷۷.۲ در ۸.۸ میلی متر با ۲۰۶ گرم وزن روانه بازار شده است. حاشیه كم صفحه نمایش در این محصول خودنمایی می كند و بدنه پشتی از جنس شیشه به همراه فریم آلومینیومی، تركیبی مشابه با محصولات رده بالای بازار دارد. در حالیكه تعداد قابل توجهی از محصولات میان رده بازار مانند سامسونگ گلكسی A۵۰s همچنان از تركیب پلاستیك در پشت و فریم استفاده می نمایند كه از جذابیت های ظاهری آن كاسته و گوشی را هم سطح محصولات پایین رده قرار می دهد.
میان رده هوآوی از صفحه نمایش ۶.۵۹ اینچی از نوع LTPS IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیكسل و نسبت ابعاد ۱۹.۵ به ۹ استفاده می نماید. تركیبی كه تراكم ۳۹۱ پیكسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت و نسبت صفحه نمایش به بدنه در آن ۸۴.۷ درصد است.


دوربین؛ سه دوربین با كاربردهای متفاوت
موبایل Huawei Y۹s دوربین ۴۸ مگاپیكسلی واید را بعنوان مولفه اصلی برای ثبت تصاویر با رزولوشن بالا یدك می كشد. كنار این تركیب، دوربین ۸ مگاپیكسلی اولترا واید و بالاخره دوربین سوم ۲ مگاپیكسلی برای ثبت اطلاعات تكمیلی از سوژه و صحنه در دسترس می باشد. در خیلی از محصولات میان رده بازار همچنان از تركیب دو دوربین یا سنسورهایی با رزولوشن پایین تر استفاده شده است. هوش مصنوعی هم همچون مواردی است كه كم تر در بین رده های تولیدی برندهای دیگر می بینیم.
دوربین ۴۸ مگاپیكسلی هوآوی با عنایت به استفاده از مشخصه گشودگی دیافراگم f/۱.۸، در مقایسه با دوربین ۴۸ مگاپیكسلی محصولی نظیر سامسونگ گلكسی A۵۰s با مشخصه گشودگی دیافراگم f/۲.۰، امكان ثبت تصاویر بهتری در نور محدود دارد.
در بخش دوربین سلفی، محصول هوآوی از دوربین پاپ آپ ۱۶ مگاپیكسلی استفاده می نماید كه روشی جذاب برای پیاده سازی دوربین های سلفی در محصولات مدرن و امروزی بازار بشمار می رود. جذابیت ظاهری دوربین سلفی پاپ آپ و فضایی كه دیگر در جلوی گوشی به دوربین سلفی اختصاص نمی یابد، قابل توجه است. در محصولات میان رده بازار نظیر Samsung Galaxy A۵۰s همچنان از تركیب سنتی دوربین های سلفی استفاده شده است و خبری از نوع پاپ آپ موتوری نیست.
پشتیبانی دوربین سلفی هوآوی از رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می تواند به فیلم برداری روان تر در مقایسه با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری سلفی در محصول سامسونگ كمك نماید.

نرم افزار؛ اندروید ۹ در صف به روزرسانی به اندروید ۱۰
در بخش نرم افزاری، میان رده هوآوی به اندروید ۹.۰ مجهز شده و رابط كاربری EMUI ۹.۱ را بعنوان ساختاری مدرن و به بلوغ رسیده، در اختیار كاربران قرار می دهد. رابط كاربری این محصول در كنار كاربرپسند بودن، مجموعه متنوعی از قابلیت ها و كاربردها را عرضه می دهد. برنامه ریزی برای به روزرسانی به نسخه های جدید اندروید و رابط كاربری، از مواردی است كه به سختی در بین رده های خیلی از برندها به چشم می خورد.

سخت افزار؛ آماده، با توان بالا
گوشی Huawei Y۹s از تراشه Hisilicon Kirin ۷۱۰F استفاده می نماید كه هشت هسته پردازشی را در خود جا داده، در این تركیب چهار هسته پردازشی Cortex-A۷۳ در كنار چهار هسته پردازشی از نوع Cortex-A۵۳ قرار گرفته است. پردازشگر گرافیكی Mali-G۵۱ MP۴ تكمیل كننده ساختار لازم برای اجرای بازی ها و برنامه های سطح بالا است.


Mali-G۵۱ MP۴ از فرایند ۱۲ نانومتری برای تولید استفاده می نماید كه مدرن تر از پردازشگر گرافیكی ۱۶ نانومتری Mali-G۷۲ MP۳ در محصولی نظیر Samsung Galaxy A۵۰s است.
سخت افزار به كار گرفته شده در هوآوی Y۹s سبب شده تا سرعت اجرای برنامه ها و بازی ها به مراتب بهتر از رقیب های مستقیم خود باشد.
میان رده هوآوی با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و ۶ گیگابایت رم با امكان استفاده از كارت حافظه جانبی روانه بازار شده است. به این ترتیب، رم فضای كافی برای اجرای روان برنامه ها و بازی ها یا استفاده از قابلیت هایی نظیر مالتی تسكینگ را در اختیار كاربر می گذارد. ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی دغدغه كاربران برای ذخیره سازی تصاویر، موسیقی و دیگر داده های روی گوشی را به صورت كامل رفع خواهد نمود.
در این محصول از جك ۳.۵ میلی متری و رابط USB Type-C هم پشتیبانی می شود.
در Huawei Y۹s حسگر تشخیص اثرانگشت در لبه كناری گوشی قرار گرفته، به راحتی می توان با یك دست با گوشی كار كرد. قفل صفحه نمایش را بازكرده یا فرایند ورود به اپلیكیشن های مختلف و پرداخت بیومتریك را عملی كنید.
با استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی امكان استفاده از فناوری شارژ سریع در دسترس قرار گرفته است.

جمع بندی
Huawei Y۹s از قابلیت ها و مشخصات قابل توجهی برخوردار می باشد كه در خیلی از موارد، در بازار محصولات میان رده، كم تر به چشم می خورد. در موارد دیگر هم برای برخورداری از قابلیت هایی مشابه با آنچه در Huawei Y۹s شاهد می باشیم باید بودجه به مراتب بیشتری برای خرید گوشی از برندهای دیگر در نظر گرفته شود. این امر، با عنایت به تولید این محصول توسط یكی از سرشناس ترین برندهای بازار، اهمیت بیشتری پیدا خواهد نمود.
۲۱۲۱

4072
5.0 از 5
1398/12/01
13:30:32
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اندروید , باتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان