اجرای مدل بلوغ دیجیتال به صورت علمی در همراه اول

اجرای مدل بلوغ دیجیتال به صورت علمی در همراه اول به گزارش می هاست عضو هیئت مدیره همراه اول اظهار داشت: مدل «بلوغ دیجیتالی» را به صورت علمی در اپراتور اول توسعه دادیم و الان در حال استفاده از آن هستیم.



به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سیار ایران، مهدی غیناقی در پنل تخصصی «بانك ها، پرداختی ها و اپراتورها؛ رقابت یا شراكت» كه در جریان برگزاری پنجمین رویداد تراكنش ایران (ITE 2019) تدارك دیده شده بود، با اشاره به پتانسیل های بالقوه و بالفعل اپراتورهای تلفن همراه در زمینه ارائه تمامی خدمات دیجیتال، از لزوم همكاری بانك ها با اپراتورها برای تحول اكوسیستم بانكی و پرداخت دیجیتال گفت.
عضو هیئت مدیره همراه اول با اشاره به اینكه حالا در اپراتور اول تلفن همراه كشور 87 میلیون مشترك رجیستر شده داریم، اظهار نمود: همراه اول در بین 1003 اپراتور فعال در عرصه بین المللی، رتبه 17 را از منظر میزان مشترك دارد و همین طور بعنوان اولین اپراتور ارتباطی كشور، توانسته است پوشش 100 درصدی ارتباطات را برای ایران عزیز فراهم آورد.
وی افزود: با توجه به سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومانی كه از سال 1393 روی توسعه موبایل باند پهن انجام دادیم كه عملا قسمتی از توسعه «شبكه ملی اطلاعات» بود، بعنوان اولین اپراتور ارتباطی توانستیم پوشش 100 درصدی موبایل باند پهن را برای شهرهای كشور به ارمغان آوریم؛ حاصل چنین كاری فعالیت نزدیك به 40 میلیون اسمارت فون در شبكه ماست.
غیناقی با اشاره به ظرفیت دیتای مصرفی 1314 پتابایت در سال 1397 توسط مشتركان شركت ارتباطات سیار ایران، اذعان كرد: انتظار داریم این ظرفیت برای سال جاری به 2000 پتابایت برسد.
وی همین طور با تاكید بر سرمایه گذاری 4300 میلیارد تومانی همراه اول امسال با هدف توسعه شاهراه های ارتباطی كشور كه در شرایط سخت تحریمی صورت گرفت، بیان كرد: برای اولین بار تكنولوژی نسل 4.5 ارتباطی را به كشور آوردیم كه انصافا كار بزرگی بود و در حالی كه خیلی از كشورهای اروپایی همچنان به این سطح از تكنولوژی دسترسی ندارند، اما ما توانستیم همپای كشورهای توسعه یافته حركت نماییم.
عضو هیئت مدیره شركت ارتباطات سیار ایران اشاره ای به برنامه استراتژی پنج ساله دوم همراه اول كه از شهریور سال قبل با رویكرد «تحول دیجیتال» شروع شده است، داشت و اظهار نمود: تمركز ما در این برنامه راهبردی روی سه حوزه Core، Near Core و Beyond Core است كه در سومین لایه به دنبال سرمایه گذاری در فرصت های دیجیتال هستیم.
وی افزود: بعنوان مثال اگر بخواهم از اقداماتی كه در حوزه Beyond Core و در رابطه با امور بانكی انجام شده است بگویم، چند سالی می شود مجموعه مستقلی را آماده كرده ایم اما مذاكرات مان با بانك مركزی و بانكهای مختلف راه به جایی نبرده است.
غیناقی با انتقاد نسبت به قابل فهم نشدن «تحول دیجیتال» تصریح كرد: متأسفانه با وجود اینكه درباره این عبارت بسیار سخن گفته می شود اما فهم آن پیدا نشده است؛ تحول دیجیتال به منزله این نیست كه تنها كانال هایمان را دیجیتالی نماییم.
این عضو هیئت مدیره همراه اول اضافه كرد: ما در همراه اول كار خوبی كردیم و مدل «بلوغ دیجیتالی» یا Digital maturity را به صورت علمی توسعه دادیم و الان در حال استفاده از آن هستیم برای اینكه معتقدیم كه باید به این مفهوم، چند بعدی نگاه شود.
وی اشاره كرد: تحقق تحول دیجیتال در گرو یكسری نیازمندی هاست؛ بعنوان مثال نمی توان برای تحول دیجیتال به شكل سیلویی عمل كرد برای اینكه این مفهوم در ابعاد ملی است و از این منظر تمامی صنایع باید پای كار حاضر باشند؛ نباید اینگونه باشد فرضا اپراتورهای ارتباطی برنامه تحول دیجیتال خودرا داشته باشند و بانك ها نیز برنامه مختص خودرا و این دو صنعت از برنامه های یكدیگر غافل باشند.
غیناقی اشاره كرد: باید بدانیم كه در تكنولوژی نسل پنجم ارتباطی، دیگر فقط بحث تلكام مطرح نیست و پای پیوند تمامی صنایع در بین است؛ طبیعتا پیوند بین صنایع یكی از الزامات تحقق تحول دیجیتال است در غیر این صورت تمامی طرفین متضرر می شوند؛ از این منظر وقتی بعضی می گویند اپراتورها یا بانك ها تهدید برای یكدیگر به حساب می آیند، باید گفت به هیچ عنوان اینگونه نیست.
عضو هیئت مدیره همراه اول تاكید اسناد بالادستی بر «تحول دیجیتال» را یكی دیگر از عوامل شفاف ساز استراتژی برنامه تحول دانست و اشاره كرد: اكوسیستم های مشترك بین بخش های مختلف در آینده و پیوند رگولاتوری های بخش مختلف صنعت نیز از دیگر نیازمندی های تحقق برنامه تحول دیجیتال است.
وی اضافه كرد: تعیین تكلیف تكنولوژی نیز همچون موارد مهمی است كه باید توجه گردد و اینگونه نباشد كه فرضا در مواجهه با پدیده ارز دیجیتال، هنوز تكلیف ماینرها مشخص نباشد؛ رگولیشن (مقررات گذاری) باید زودتر از فرصت های بازار باشد و در این راستا باید از استراتژی های پسیو (غیرفعال) فاصله بگیریم.
مباحثی همچون امنیت، آموزش، تغییر DNA پرسنل و پیوند مشترك صنایع با هدف كاهش ریسك سرمایه گذاری ها همچون عوامل دیگری بود كه غیناقی از آنها بعنوان الزامات تحقق تحول دیجیتال نام برد.
2121

1398/09/05
20:40:40
5.0 / 5
3597
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان