صدمه پذیری چه شركت هایی مقابل حملات سایبری بیشتر است؟

صدمه پذیری چه شركت هایی مقابل حملات سایبری بیشتر است؟ به گزارش می هاست كارشناسان امنیتی اخیرا دریافته و اعلام نموده اند كه هدف اغلب حملات سایبری و بدافزاری، شركت های كوچك و متوسط هستند.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، در سال های اخیر كه حملات سایبری به شدت رشد كرده است، مؤسسه های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان اخطار داده بودند كه سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان های بزرگ، شركت ها و نهادهای دولتی در جهان خواهد بود.
بدین ترتیب آژانس های امنیتی بسیاری هم در كشورهای متعددی همچون انگلستان و ایالات متحده آمریكا بارها خطاب به صاحبان كسب و كار و شركت های بزرگ و كوچك اخطار داده و سفارش كرده بودند كه به تقویت و ارتقای سطح امنیت سایبری داده ها، مراكز داده و سرورهای خود بپردازند و خطر حملات بدافزاری و سایبری از جانب هكرها را جدی بگیرند، چونكه در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان و خسارت های جبران ناپذیر بسیاری خواهند شد.
بر خلاف باور عموم مردم، حالا كارشناسان با بررسی و تحقیقات جدیدی كه انجام داده اند، دریافته و اعلام نموده اند كه شركت های كوچك و متوسط در مقابل حملات سایبری و نفوذ هكرها بسیار صدمه پذیرتر هستند، چونكه هكرها با علم به این مساله كه شركت های بسیار بزرگ معمولاً از لایه های حفاظتی و امنیتی بسیار بیشتری برای نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات مهم، حساس و محرمانه خود استفاده می نمایند و با در اختیار داشتن متخصصان امنیت سایبری زبده و ماهر به حفاظت از اطلاعات، مراكز داده و سرورهای شركت های مربوطه می پردازند، چندان مایل نیستند كه خویش را به دردسر بیندازند و با هدف قرار دادن شركت های بزرگ و معروف جهان، برای خود ناكامی و شكست رقم بزنند.
این كارشناسان اعتقاد دارند كه هكرها و مجرمان سایبری تلاش دارند با كمترین تلاش ممكن به اهداف خود دست یابند و با نفوذ و دسترسی به اطلاعات صنایع و شركت های كوچك و متوسط كه از لایه های امنیت سایبری بسیار ضعیف تری در مقایسه با شركت های بزرگ برخوردار می باشند، بتوانند پول هنگفت موردنظر خویش را كسب كرده و به سایر اهداف خود هم دست یابند.
بر طبق این تحقیقات كه در مجله فوربس آمده است، بالغ بر ۴۵ درصد از حملات سایبری و بدافزاری كه هرروزه در جهان اتفاق می افتد، شركت های كوچك و متوسط را هدف قرار می دهد. از سوی دیگر، حساب های كاربری مورد استفاده مدیران اجرایی و مقامات این شركت ها ۱۲ برابر بیشتر از مدیران اجرایی شركت های بزرگ و معروف جهان هك شده و مورد سوءاستفاده كاربران قرار گرفته است.
همه این آمار و ارقام به وضوح نشان دهنده ضرورت بكارگیری متخصصان امنیت سایبری زبده و ارتقای سطح امنیتی مراكز داده و سرورهای مورداستفاده شركت های كوچك و متوسط است كه باید به منظور جلوگیری از اتفاقات ناگوار و خسارات جبران ناپذیر، توسط صاحبان این كسب و كارها مورد بررسی و توجه خاص قرار بگیرد.
همانطور كه در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شركت ها و سازمان های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و صدمه های جبران ناپذیری می شوند كه همچون مهم ترین آنها می توان به حمله سایبری به شركت مالی اكوئیفاكس در آمریكا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه خیلی از كشورها، شركت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریكا اشاره نمود.
ازاین رو می توان گفت خطر حملات سایبری در كمین تمامی افراد، كاربران و شركت های كوچك و بزرگ در جهان است و دیگر نمی توان ادعا كرد كه كسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.
پارسال میلادی باج افزار، بدافزار و ویروس های كامپیوتری بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شركت های مربوطه و دولت ها خسارت وارد كرده اند.
حمله سایبری توسط بدافزار واناكرای (WannaCry) قطعا یكی از مهلك ترین حملاتی است كه در طول سال های اخیر صورت گرفته است.



4469
5.0 از 5
1398/02/22
14:05:08
تگهای خبر: امنیت , امنیتی , سایبر , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان