پیامك های مزاحم كم شد اما به صفر نرسید

پیامك های مزاحم كم شد اما به صفر نرسید می هاست: شناسایی و مسدود كردن ارسال كنندگان پیامك های مزاحم تبلیغاتی از روی رفتار سیم كارت هایی كه تنها به ارسال پیامك اقدام می كنند و تماس و استفاده اینترنتی ندارند، سبب شده ارسال اینگونه پیامك ها كاهش پیدا كند، بگونه ای كه تا امروز بیشتر از ۱۱۹هزار و ۴۰۰ خط شخصی به علت مزاحمت پیامكی قطع شده، هرچند هنوز به صفر نرسیده است.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، با ادامه دار شدن روند نارضایتی افراد از دریافت پیامك های تبلیغاتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه اندازی سامانه ۱۹۵، امكان شكایت از شماره های تبلیغاتی با شماره های شخصی، ثابت و سرشماره های دیگر را فراهم نمود تا امكان قطع سرویس ارسال پیامك از این شماره ها ایجاد شود. اما ارسال پیامك برای كسب وكارهای مختلف، یكی از طریق های آسان و ارزان تبلیغات است و این مورد سبب شده كسب وكارها حتی به خرید چندباره سیم كارت روی بیاورند و با شماره های شخصی به ارسال پیامك تبلیغاتی اقدام نمایند.
از طرفی یكی از طریق های پیشگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی ناخواسته كه حتی بدون شكایت افراد هم صورت می گیرد، مسدود كردن شماره هایی است كه تعداد زیادی پیامك ارسال می كنند. درواقع در صورتیكه از این شماره ها استفاده دیگری در خصوص تماسهای تلفنی یا استفاده از اینترنت نشود، به كارگیری آنها جهت تبلیغات برای رگولاتوری محرز خواهد شد و این سازمان بدون دریافت شكایت هم به مسدود كردن این شماره ها اقدام خواهد نمود. اما از آنجائیكه گرفتن این سیم كارت ها در جهت تبلیغات برای افراد منفعت دارد، آنها مرتب این كار را ادامه می دهند.
از جانب دیگر، حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به این كه آیا با احراز هویت نمی توان جلوی این پیامك ها را گرفت، اظهار داشته بود: ما سیم كارت بدون هویت نداریم و افراد تنها با احراز هویت می توانند سیم كارت بگیرند اما در نهایت باید در قالب قانون عمل نماییم. اگر یك نفر در قالب قانون سیم كارتی را گرفته و فرآیندهای قانونی را طی كرده، اما پیامك بیش از اندازه فرستاده باشد، ما آن سیم كارت را مسدود می نماییم اما نمی توانیم جلوی این را بگیریم كه دیگر نتواند سیم كارت هم بگیرد، چونكه فرآیندها باید در قالب قانون باشد.
او همینطور اظهار كرده بود: رگولاتوری، مقررات گذار است اما ما در یك حد می توانیم مقررات گذاری نماییم و نه این كه حقی را از كسی سلب نماییم. ما در حد توانمان از ارسال این پیامك ها جلوگیری كرده و با ارسال پیامك های انبوه كه برای مقصد مزاحمت ایجاد كند، برخورد می نماییم اما قانونی نداریم كه كسی نتواند سیم كارت بگیرد و یا نتواند پیامك بیش از اندازه بفرستد.

شكایت ضد پیامك های تبلیغاتی كم شده است
در این راستا مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری - در گفتگو با ایسنا، با بیان این كه پیامك های مزاحم در یك بازه زمانی دو سه ماهه به مراتب كم شده است، اظهار داشت: شكایات درباره پیامك های تبلیغاتی هم به مراتب كمتر شده است. پیامك های تبلیغاتی هم اكنون بیش تر از شماره های شخصی هستند و ارسال پیامك از سرشماره ها كمتر شده است.
وی در پاسخ به این كه آیا نمی توان شماره های شخصی را به صورت فردی پیگیری كرد، اظهار داشت: لازمه این مورد این است كه شماره شاكی خصوصی داشته باشد؛ یعنی فردی كه مزاحمش شدند، ضد شماره ارسال كننده پیامك تبلیغاتی شكایت مطرح كند. اما مخاطب ما در این زمینه اپراتور است، چونكه پروانه اش را از رگولاتوری گرفته و ما هم مطابق پروانه و مصوبات، پیگیری كار را انجام می دهیم.
حقی افزود: رگولاتوری مدعی العموم نیست و فقط می تواند طبق قوانین و مقرراتی كه در پروانه مشخص شده، با اپراتور برخورد كند و نه ارسال كننده ی پیامك. ارسال كننده ی پیامك یك شخص است كه تخلف یا جرمی مرتكب شده و این جرم با شكایت كسی كه مزاحمت برایش پیش آمده، توسط دستگاه قضا پی گیری می شود.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری هم چنین تصریح كرد: رگولاتوری ارسال پیامك تبلیغاتی از شماره های شخصی را بعنوان تخلف پیگیری و شماره ها را قطع می كند و در سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم شمارش می شود كه تا كنون چند شماره قطع شده است.



4366
5.0 از 5
1398/02/02
22:40:47
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان