تشدید برخورد با ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی

تشدید برخورد با ارسال كنندگان پیامك های تبلیغاتی می هاست: كانال تبلیغ ارزان و تشدید شناسایی و برخورد با ارسال كنندگان، همچون تصمیم های گرفته شده برای حذف پیامك های مزاحم تبلیغاتی بود كه از جانب وزیر ارتباطات اعلام گردید و در عین حال برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم كارت های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور كار قرار گرفت.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه های گوناگونی را برای مقابله با پیامك های تبلیغاتی در نظر گرفت، ازجمله این كه امكان شكایت از شماره های تبلیغاتی با شماره های شخصی، ثابت و سرشماره های دیگر را فراهم نمود تا امكان قطع سرویس ارسال پیامك از این شماره ها تولید شود. اما با عنایت به این كه ارسال پیامك برای كسب وكارهای مختلف، یكی از طریق های گاها آسان و ارزان تبلیغات است، كسب وكارها حتی به خرید چندباره سیم كارت روی آورده و با شماره های شخصی به ارسال پیامك تبلیغاتی اقدام می كنند.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اظهار كرده بود: با عنایت به این كه بعد از شناسایی سرشماره های تبلیغاتی، صاحبان كسب وكارها به تبلیغ آنها با استفاده از شماره های شخصی روی آورده اند، یكی از طریق های پیشگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی ناخواسته كه حتی بدون شكایت افراد هم صورت می گیرد، مسدود كردن شماره هایی است كه تعداد زیادی پیامك ارسال می كنند. زمانی كه افراد با این هدف سیم كارت می گیرند، رگولاتوری آنها را شناسایی می كند، اما از آنجاكه گرفتن این سیم كارت ها در جهت تبلیغات برای افراد منفعت دارد، آنها مرتب این كار را ادامه می دهند.

نیاز به راهكار مناسبی جایگزین تبلیغات

از سوی دیگر اما حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با اشاره به ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شود، تاكید كرده كه با عنایت به نیاز به ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه اندازی بخش دریافت شكایات با استفاده از پیامك ضروری می باشد كه مشتركان تلفن همراه درصورت ضرورت بتوانند پیامك تبلیغاتی و شماره ارسال كننده را با استفاده از پیامك به سامانه ۱۹۵ ارسال نمایند.

او هم چنین با بیان این كه راهكار سلبی تا حدی جواب می دهد اما چاره ای جز مدیریت نیست، اظهار كرده بود: این كسب وكارها، سیم كارت ارزان قیمت می گیرند و تبلیغات می كنند كه ما هم برخورد می نماییم و آنها را می بندیم، اما مطمئنا تا راهكار جایگزین تبلیغات برای آنها موجود نباشد، ادامه خواهند داد. ما بعنوان رگولاتوری قاعدتا نمی توانیم وارد محتوای این تبلیغات شویم اما برپایه فرآیندهایی كه وجود دارد، سیم كارتی كه پیامك یك طرفه و بیش از اندازه می فرستد را شناسایی و مسدود می نماییم كه تا حدود زیادی هم این تبلیغات كنترل شده است.

فلاح در پاسخ به این كه آیا رگولاتوری بعنوان مقررات گذار نمی تواند جلوی ارسال این پیامك های تبلیغاتی را بگیرد، اظهار نمود: رگولاتوری مقررات گذار است اما ما در یك حد می توانیم مقررات گذاری نماییم و نه این كه حقی را از كسی سلب نماییم. ما در حد توانمان از ارسال این پیامك ها جلوگیری كرده و با ارسال پیامك های انبوه كه برای مقصد مزاحمت تولید كند، برخورد می نماییم اما قانونی نداریم كه كسی نتواند سیم كارت بگیرد و یا نتواند پیامك بیش از اندازه بفرستد.

نظرسنجی از كاربران برای یافتن راهكار مناسب

ازسوی دیگر محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به تازگی در حالی در صفحه توییتر خود از تصمیم نهایی برای حذف پیامك های مزاحم تبلیغاتی اطلاع داد كه در ایام گذشته در این شبكه ی اجتماعی، یك نظرسنجی از كاربران درباره ی بهترین راهكار مقابله با این پیامك های مزاحم برگزار كرده بود.

جهرمی درباره ی این پیامك های تبلیغاتی در صفحه ی توییتر خود نوشته بود: مردم از پیامك های تبلیغاتی مزاحم متنفرند، این یك واقعیت است. ۷۰هزار سیم كارت متخلف را هم مسدود كردیم ولی باز هم هستند. متاسفانه سرمنشاءها هم زیادند و هزینه پیگیری قضایی زیاد. اما بالاخره باید به سرانجام برسد.

او هم چنین با ایجاد یك نظرسنجی از كاربران توییتر خواست نظرات خویش را درباره ی بهترین روش برای مقابله با این پیامك های تبلیغاتی اعلام كنند و طبق گزینه هایی كه برای این نظرسنجی قرار داده بود، به ترتیب محدودیت تعداد پیام در روز، تولید امكان تبلیغ ارزان، بالا بردن قیمت پیامك ها و بالا بردن قیمت سیم كارت بیش ترین نظرات كاربران را كسب كردند.

اما درنهایت آذری جهرمی در آخرین اظهارنظرها درباره ی تصمیم برای مقابله با پیامك های تبلیغاتی، اولین راهكار برای مقابله با این پیامك ها را كانال تبلیغ ارزان دانست و اضافه كرد: علت رواج پیامك های مزاحم، نبود راهكار موثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه ۲۷۰ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات راهكاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت كننده دیده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چنین تصریح كرد: این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود. هم چنین در هفته آتی در جلسه ای با فعالین "بازاریابی دیجیتال" راهكارهای تولید كانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامك بررسی و اجرا می گردد.

‏آذری جهرمی راهكار دیگر را تشدید شناسایی و برخورد با ارسال كنندگان اعلام و اظهار نمود: ظرف پنج روز آینده سیستم كشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت گیرانه تری فعالیت خواهد نمود. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم كارت های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور كار قرار گرفت.

وی با اشاره به راهكار پیشنهادی محدودیت در ارسال پیامك روزانه بیان كرد: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد؛ اول این كه بالاتر از سقف، ارسال نشود و یا این كه با تعرفه بیش تری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص از لحاظ قانونی با كمیسیون تنظیم مقررات است و تا یكشنبه هفته بعد نهایی خواهد شد.

‏وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چنین درباره ی گزینه ی گران كردن تعرفه پیامك و قیمت سیم كارت، اظهار داشت كه این راهكار با عنایت به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور كار خارج شده است.




5099
5.0 از 5
1397/10/22
16:03:53
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , تلفن همراه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان