آخرین وضعیت عمومی زیرساخت های ارتباطاتی كشور پس از زلزله

آخرین وضعیت عمومی زیرساخت های ارتباطاتی كشور پس از زلزله می هاست: در حوادث غم انگیزی همچون وقوع زلزله امری كه می تواند در كاهش صدمه ها نقشی اساسی ایفا كند، وجود و استقامت زیرساخت های تامین نیرو و راه های ارتباطی و حتی اینترنتی می باشد.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، یكی از اموری كه می تواند در مواقع اضطراری مثل حوادث و بلایای طبیعی در كاهش صدمه ها بسیار موثر باشد، وجود و استقامت زیرساخت های تامین نیرو و ارتباطات فیزیكی و حتی اینترنتی است.
در نخستین دقایق بعد از وقوع زلزله شب گذشته در كرمانشاه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به اینكه در شبكه زیرساخت كشور قطعی رخ نداده است، نوشت: در مناطق كرمانشاه و ایلام هم قطعی عمده در شبكه همراه تابحال گزارش نشده است. او با تاكید بر اینكه اختلالات موجود بر اثر حجم بالای مكالمات است از مردم خواست كه با پیگیری اخبار از رسانه های رسمی و شبكه های اجتماعی لطفا از مكالمات طولانی با مناطق زلزله زده پرهیز گردد.
آذری جهرمی همینطور در توئیتی دیگر از یك ساعت مكالمه مجانی برای مشتركان ایرانسل اطلاع داد و نوشت: بنا بر هماهنگی های صورت گرفته شركت ایرانسل برای مشتریان خود در شهرهای ایلام، كرمانشاه و سرپل ذهاب برای سهولت ارتباطات و اطلاع از وضعیت خانواده ها یك ساعن مكالمه مجانی در نظر گرفته است.
همچنین در نخستین ساعات بعد از وقوع زلزله عباس بیرامی - مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام - از حداقل صدمه دیدگی زیرساخت های ارتباطاتی در این استان اطلاع داد و اظهار داشت: جز چند سایت تلفن همراه در بخش هلیلان در بقیه مناطق این استان وضعیت اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در حالت عادی قرار دارد. جز چند سایت تلفن همراه در بخش هلیلان كه به دلیل قطعی برق دچار اختلال شده است در بقیه مناطق این استان وضعیت اینترنت، تلفن همراه و ثابت در حالت عادی قرار دارد.
شهریار بهنیا - مدیر كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان كرمانشاه- هم از پایداری شبكه در مناطق اصلی زلزله زده در استان كرمانشاه اطلاع داد. او با اشاره به اینكه در لحظات ابتدایی وقوع زلزله حجم ترافیك بالایی در شبكه های ارتباطی وجود داشت، اظهار داشت: درحال حاضر در شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، اسلام آباد و دالاهو، شبكه های ارتباطی هیچ مشكلی ندارد و ارتباطات به صورت عادی برقرار می گردد.
اما محمدرضا بیدخام - مدیركل روابط عمومی شركت مخابرات ایران- هم با اشاره به اینكه بر اثر زلزله، در مناطق كرمانشاه و ایلام قطعی عمده در شبكه همراه تا كنون گزارش نشده، به مردم سفارش كرد: كاربران با پیگیری اخبار از رسانه های رسمی و منابع موثق، از مكالمات طولانی تلفنی با مناطق زلزله زده پرهیز كنند تا امكان برقراری مكالمات موفق بیشتری برای سایر هموطنان امكان پذیر شود.
از سوی دیگر بعد از وقوع زلزله شب گذشته در استان های كرمانشاه و ایلام، اپراتور ایرانسل هم ضمن تسلیت به دلیل جان باختن شماری از هموطنان در زلزله غرب كشور، اعلام نمود كه برای تسهیل ارتباطات در استان های كرمانشاه و ایلام، «تمامی تماس های درون شبكه ای ایرانسل» تا ساعت ۲۴ امروز دوشنبه در تمام مناطق این دو استان مجانی است.
بعد از ایرانسل همینطور اپراتور اول جهت تسهیل ارتباط در مناطق زلزله زده، مكالمه مجانی درون شبكه را به شهروندان شهرهای زلزله زده استان های كرمانشاه و ایلام، اختصاص داد.
در ادامه اخبار مرتبط با وضعیت زیرساخت های ارتباطاتی همینطور داوود زارعیان - معاون امور مشتریان شركت مخابرات - هم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت ارتباطات در استان های زلزله شده اظهار داشت: وضعیت ارتباطات ما در حوزه اینترنت و تلفن ثابت در هر دو استان ایلام و كرمانشاه نرمال است و مشكل خاصی وجود ندارد. در استان ایلام كه اصلا اتفاق خاصی در حوزه های شبكه مخابراتی نیفتاده است. در استان كرمانشاه هم علی رغم اینكه در دو شهری كه مركز زلزله بوده و خصوصا سرپل ذهاب، ساختمان صدمه های جزئی دیده است، اما شبكه تلفن ثابت و اینترنت مشكلی ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور با ارسال توئیتی در صفحه توئیتر خود از ارسال مولد برق اضطراری برای سایت های مذكور به علت قطعی برق در بعضی مناطق زلزله زده اطلاع داد.
با مشخص شدن تعداد كشته شدگان حادثه زلزله در استان كرمانشاه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان تسلیت به خانواده های داغ دار حادثه زلزله دیشب (۲۱ آبان ۱۳۹۶) همینطور از وضعیت نسبتا پایدار ارتباطات مناطق زلزله زده اطلاع داد.
در ادامه اخبار مرتبط با زیرساخت های ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی، حسین مهری _مدیرعامل وقت شركت ملی پست- هم بیان كرد: در پی گزارش های رسیده، در روند خدمت رسانی شبكه پستی در استان های زلزله زده، هیچگونه خللی تولید نشده و لازم است همكارانم در استان كرمانشاه و استان های همجوار، با همه توان و بسیج امكانات به یاری صدمه دیدگان و مصدومان بشتابند.
در آخرین اخبار در مورد امكانات زیرساختی در مناطق زلزله زده همینطور حمیدرضا فتاح - مدیركل شركت پست استان كرمانشاه- از آماده سازی مقدمات برای خدمات رسانی ویژه شركت ملی پست برای صدمه دیدگان زلزله اطلاع داد و اظهار داشت: می خواهیم با تشكیل كمیته ای ویژه در شركت ملی پست امكان انتقال كمك های مردمی از سراسر كشور به مناطق زلزله زده استان كرمانشاه را همانند زلزله های قبلی، فراهم كنیم.
زمین لرزه بزرگی اواخر شب گذشته (21 آبان 1396) دراستان های غربی احساس شد كه مركز آن شهر "ازگله" در استان كرمانشاه معرفی گردید. طبق گزارش ها این زلزله تابحال بیشترین خسارات مالی و جانی را در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث جانی و دالاهو داشته است؛ كه با عنایت به شروع فصل سرما نیاز به لوازم و وسایل گرمایشی در این مناطق بیشتر احساس می گردد.


 

5227
5.0 از 5
1396/08/22
21:11:42
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اینترنت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان