نیمی از تماس های تلفنی در سال آینده كلاهبرداری است

نیمی از تماس های تلفنی در سال آینده كلاهبرداری است می هاست: موسسه First Orion، عرضه كننده خدمات شناسایی شماره تلفن و مسدودكننده مزاحمین تلفنی پیش بینی كرده است كه سال آینده حدود نیمی از تماس های تلفنی از جانب كلاه برداران و جاعلان صورت گیرد.




به گزارش می هاست به نقل از خبر آنلاین، كمپانی مستقر در آركانزاس در گزارشی نوشت: انفجار تماس های تلفنی مزاحم باهدف كلاه برداری از مشتریان (Scam/Spam calls) در سال 2017 بیش از 3.7 درصد رشد نشان داد كه این رقم امسال 29 درصد و سال آینده از 45 درصد فراتر خواهد رفت.
«چارلز مورگان» مدیر اجرایی این كمپانی اظهار داشت: سال به سال اپیدمی كلاه برداری ركورد می زند و كلاه برداران با شگردهای مختلف به صورت فزاینده ای به حریم خصوصی ما حمله می كنند.
زنگ خطر تماس های جعلی در ماه های اخیر وخیم تر شده، چراكه كلاه برداران جامعه مهاجر را مورد هدف قرار داده و در تماس تلفنی مشكلات قانونی آن ها را مطرح كرده و دست به اخاذی می زنند. در یكی از نمونه ها، تماس گیرنده خویش را نماینده سفارت چین معرفی كرده و از مهاجران یا دانشجویان شماره كارت اعتباری و پسوردشان را طلب می كند.
ظاهر شدن در نقش نماینده بانك، نماینده شركت طلبكار (شَر خَر آنلاین) و همینطور نماینده شركت تلویزیون كابلی و... بخشی از شگرد تماس گیرندگان جعلی است كه اخیراً هم بعنوان موسسه خیریه به داوطلبان كمك به طوفان زدگان فلورانس زنگ زده و طلب پول می كنند. حتی در بعضی اوقات با عرضه شماره تلفن به ظاهر دولتی خویش را نماینده فدرال معرفی كرده و به كاربر در آن سوی خط اخطار می دهند كه به دولت بدهكار بوده و به صورت آنلاین، آن ها را مجبور به انتقال پول می كنند.
استفاده از روش موسوم به Nighborhood Spoofing و دست كاری در اطلاعات تماس گیرنده در این زمینه معمول است.
بیش از 200 هزار شكایت مطرح شده در كمیته ارتباطات فدرال مربوط به تماس های تلفنی ناخواسته است كه بر مبنای آمار 2016 بیش از 2.4 میلیارد تماس تلفنی ماهیانه، از نوع تماس های تلفنی ناخواسته گزارش شده است.
قوانین مربوط به كالر آی دی ضعیف بوده و به راحتی با شماره های جعلی به كاربران زنگ زده می گردد و ردیابی آن ها بدین صورت كار سختی می گردد.

5656


4895
5.0 از 5
1397/06/31
14:23:07
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , خدمات , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان