جنبش با من بازی كن نه با موبایل در آلمان

جنبش با من بازی كن نه با موبایل در آلمان می هاست: صدها نفر با عضویت در جنبش «با من بازی كن نه با موبایل» در هامبورگ آلمان، اعتیاد به فناوری را طور دیگری بیان نمودند.



به گزارش می هاست به نقل از خبر آنلاین، امیل 7 ساله به این مورد فكر كرد كه چگونه می تواند سبب شود تا والدینش به جای بازی با موبایل با وی بازی كرده و او را سرگرم كنند.
او با دیدن تظاهراتی در آلمان، تصمیم گرفت كمپینی را با مبحث با من بازیكن نه با موبایل راه بیندازد كه از قضا مورد استقبال هم قرار گرفت و بیش از 150 نفر در روز اصلی كمپین یعنی 8 سپتامبر وی را همراهی كردند.
از سوی دیگر هزاران نفر هم در فیسبوك و شبكه های اجتماعی از ایده وی حمایت كرده و به صورت مجازی به او پیوستند. مارتین پدر 37 ساله امیل به اشپیگل اظهار داشت: دخترم دوست دارم من با او باشم و با او ارتباط برقرار كنم، چراكه من كاملاً غائب بوده و زمانی كه وی به من نیاز دارد، كار دیگری انجام می دهم.
موضوع اعتیاد فرزندان به ابزارهای دیجیتال و فناورانه مبحث داغ در كشورهای غربی است اما حالا به دوراز این موضوع، بحث درخواست كودكان از والدین مطرح شده كه در خور اهمیت است.
در نظرسنجی اخیر بیش از 33 درصد از هزار شركت كننده گفتند آرزو می كنند تا والدین خویش را بدون ابزارهای دیجیتالی در خانه ببینند.
موضوع اصلی به قول «ران دال» از دانشگاه كالیفرنیا این است كه بچه ها دوست دارند والدین به جای توجه به موبایل و لپ تاپ و... به آن ها توجه نشان دهند. جالب اینكه 16 درصد از شركت كنندگان در نظرسنجی اعلام نمودند عضو شبكه های اجتماعی هستند و 22 درصد از آن ها گفتند چند بار در یك ساعت اكانت خویش را چك می كنند.
«جنی رادسكی» از دانشگاه میشیگان می گوید بعضی از والدین برای فرار از پرداختن به مسائل كودكان خویش را سرگرم ابزارهای دیجیتال می كنند و از مشكلات بچه های خود طفره می روند. از جانب دیگر بچه هایی كه والدین خیلی فناورانه دارند، سوء رفتار بیشتری هم در جامعه دارند.
از سوی دیگر نظرها در مورد شبكه های اجتماعی هم تغییریافته است. در سال 2016 بیش از 66 درصد از جوانان در یك نظرسنجی اعلام نمودند شبكه های اجتماعی مهم می باشد اما این رقم در سال 2018 به 57 درصد رسید. موسسه تحقیقاتی Ampere Analysis هم اخیراً نوشت: گرایش به شبكه های اجتماعی در 2 سال اخیر كاملاً تغییریافته است.

5656

5472
5.0 از 5
1397/06/27
15:01:14
تگهای خبر: آنلاین , دانشگاه , دیجیتال , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان