فناوری در ساخت ساختمان ها

فناوری در ساخت ساختمان ها می هاست: محققان در پارك فناوری پردیس موفق به ساخت یك سازه ساختمانی با كمترین هزینه گردیدند.



به گزارش می هاست به نقل از مهر، یكی شركت های دانش بنیان مستقر در پارك فناوری پردیس، به تازگی از یك سازه ساختمانی نوین كه با توجه به مزیت های زیاد پتانسیل های بسیاری در صنعت ساختمان ایجاد می كند رونمایی كرد.

مهرناز فتاح حصاری، كارشناس ارشد نانو فناوری و مدیرعامل این شركت دانش بنیان گفت: شركت ما نزدیك به ۱۰محصول در حوزه فناوری های نوین ساختمانی را تولید می كند كه در این فناوری تازه، ما دو فناوری را ادغام كرده ایم و با یك شیوه ساخت جدید به یك محصول نو دست یافته ایم.

وی تصریح كرد: این محصول یك دیوار ده سانتی است كه هم نمای بیرونی ساختمان است و هم دیوار داخلی ساختمان را پوشش می دهد، قسمت داخلی جزو دیوارهای فوق سبك قرار می گیرد و عایق صوت، حرارات و مقاوم در برابر حریق است و قسمت بیرونی هم بتن پرمقاومت است كه با ضخامت كم، این مجموعه دیوار نما را تشكیل می دهد.

فتاح در ادامه به رفع چالشی كه این محصول در صنعت ساختمان ایجاد می كند اشاره كرد و گفت: یكی از مشكلاتی كه هم اكنون در صنعت ساختمان وجود دارد این است كه در ساختمان های بلند ابتدا دیواركشی ها انجام می شود و سپس سازه نما به این دیواره ها اضافه می شود و در واقع دو مرحله كار است، مرحله زمان و بخش هزینه.

وی تصریح كرد: با این سازه نوین، دو مرحله به یك مرحله كاهش می یابد به گونه ای كه این سازه از داخل، دیوار داخلی و از بیرون، نمای ساختمان محسوب می شود و به این دلیل كه در ساختمان های بلند مرتبه بحث هزینه و سرعت دو فاكتور مهم به شمار می آیند، این محصول پتاسیل ایجاد تغییر و تحول زیادی را در صنعت ساختمان داراست.
وی در خصوص مزیت هایی كه این دیوار برای صنعتگران ساختمان ایجاد می كند گفت: این دیوار سرعت ساخت را تا ۵۰ درصد افزایش و هزینه ها را تا ۳۰ درصد كاهش می دهد، این درحالی است كه ضخامت نهایی دیوارهای پیرامونی هم تا ۳۰ درصد كم می شود و مقاومت بتن آن حداقل دوبرابر بتن های عادی است.
 

4585
5.0 از 5
1396/05/29
18:45:30
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان