آنتروپیک با مدلهای جدید هوش مصنوعی به دولت آمریکا برگشت
می هاست: کاخ سفید تصمیم دارد با تهیه یک دستورالعمل استفاده از مدلهای هوش مصنوعی جدید آنتروپیک را مجاز کند.
به گزارش می هاست به نقل از رویترز، کاخ سفید درحال تهیه دستورالعملی است که به آژانس های فدرال اجازه می دهد تصمیم دولت برای درنظر گرفتن آنتروپیک به عنوان خطری برای زنجیره ذخایر را دور بزنند و مدلهای هوش مصنوعی جدید شرکت را همچون «مایتوس»و «آکسیوس» استفاده نمایند. بگفته دو منبع مطلع یک پیشنویس اقدامی اجرائی تحت بررسی است که مسیری در اختیار دولت ترامپ قرار می دهد تا اختلافاتش با آنتروپیک را کم کند. این تحول در حالی رخداده که شرکت هوش مصنوعی مذکور در اوایل امسال میلادی با پنتاگون گرفتار اختلاف شد برای اینکه اقدامات محافظتی برای عدم استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات خودکار یا نظارت های عمومی داخلی را حذف نکرد و بنابراین دولت سازنده چت بات کلاود را به عنوان خطری برای زنجیره ذخایر اعلام نمود. بعد از آن «داریو آمودی» با مقامات کاخ سفید دیدار نمود تا روابط دو طرف را بهبود دهد و در پی آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته ی پیش اعلام نمود از نظر دولت آنتروپیک درحال پیشرفت است. هنگامیکه از ترامپ پرسیده شد آیا امکان دارد قراردادی بین شرکت و پنتاگون در سال آینده بسته شود، وی گفت امکان دارد. ما باهوش ترین افراد را می خواهیم. اظهارات ترامپ و پیشنویس دستورالعمل تنها چند هفته بعد از رونمایی مدل جدید هوش مصنوعی آنتروپیک رخداده اند. به اجمال، این تحول در حالی رخداده که شرکت هوش مصنوعی مذکور در اوایل امسال میلادی با پنتاگون گرفتار اختلاف شد به جهت اینکه اقدامات محافظتی برای عدم استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات خودکار یا نظارت های عمومی داخلی را حذف نکرد و بدین سبب دولت سازنده چت بات کلاود را به عنوان خطری برای زنجیره ذخایر اظهار داشت. هنگامیکه از ترامپ پرسیده شد آیا امکان دارد قراردادی بین شرکت و پنتاگون در سال آینده بسته شود، او گفت امکان دارد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب