این فرمان عجیب و غریب به خودرو های مرسدس بنز راه پیدا می کند

این فرمان عجیب و غریب به خودرو های مرسدس بنز راه پیدا می کند به گزارش می هاست، گجت نیوز نوشت: مرسدس بنز قصد استفاده از فرمان جدیدی در کلاس S و EQS را دارد؛ همان فرمانی که تسلا در مدل S به کار گرفت، اما با چیزی جز موج انتقادات مواجه نشد.


سطح طراحی و امکانات در خودرو ها امروزه به حدی رسیده است که فقط یک المان جذاب غیرمتعارف می تواند توجه رانندگان را جلب کند؛ مثلا فرمانی با شکل و شمایل جدید به جای فرمان گِرد مرسوم. به نظر می آید مرسدس بنز هم به دنبال اینست که فرمانی جدید با حالت مستطیلی یا اصطلاحاً Yoke را در کلاس S و EQS، دو محصول پرچمدار خود عرضه بدهد. این درحالی است که استفاده از فرمانی مشابه در تسلا مدل S پلید به خاطر نقصها در ارتباط با ایمنی، موجی از انتقادات نسبت به تسلا را به دنبال داشت.
مرسدس بنز هم روی موج فرمان مستطیلی سوار می شود

فرمان مستطیلی کانسپت تازه معرفی شده Vision One-Eleven مرسدس بنز
بنا به گزارش روزنامه آلمانی هندلزبلت، مرسدس بنز فرمان مستطیلی را به سدان های پرچمدار کلاس S و EQS می آورد. به نظر می آید این خودروساز آلمانی برای پیاده سازی چنین فرمانی به شکل درست، به جای ستون فرمان مکانیکی مرسوم مقرر است سیستی مبتنی بر حسگر را جهت ارسال ورودی فرمان به صورت الکترونیکی به کار بگیرد. مرسدس همینطور در نظر دارد که در عوض دکمه های خازنی (لمسی)، بیشتر از دکمه های فیزیکی مرسوم استفاده نماید که احتمالا بیشتر باب میل رانندگان خواهد بود.
معمولا ایراد وارده به فرمان Yoke اینست که اجازه فرمان گیری دست روی دست را نمی دهد؛ روشی که همه رانندگان به آن عادت دارند و تغییر چنین عادتی باید کار چالش برانگیزی برایشان باشد. همین بارها مشکلاتی را برای مالکان تسلا مدل S هنگام گردش و مواقع مشابه به وجود آورده بود. با این وجود، نحوه پیاده سازی این فرمان مستطیلی توسط مرسدس بنز است که عملکرد آنرا تعیین می کند. تا به اینجا به واسطه کانسپت Vision One-Eleven مرسدس بنز که اخیراً به معرض نمایش گذاشته شد، شاهد پیش نمایشی از فرمان مستطیلی این برند آلمانی بوده ایم.


گذشته از این نقطه ضعف که بارها مورد توجه قرار گرفته، باید به یکی از مزیت های این نوع فرمان اشاره نمود. مرسدس بنز با استفاده از فرمان Yoke دیدی کامل تر نسبت به صفحه آمپر و همینطور جاده را برای راننده فراهم می آورد. حتی گفته می شود که امکان قرار دادن فرمان درون داشبورد وجود دارد تا فرمان تماماً از دید راننده کنار برود. البته مشخص است در صورتی میتوان فرمان را به کل کنار گذاشت که از فناوری نیمه خودران سطح ۳ مرسدس بهره گرفت.
فرمان جدید مرسدس بنز از سال ۲۰۲۵ به بعد در محصولات مرسدس بنز همچون کلاس S و EQS عرضه خواهد شد. طی این مدت زمان این خودروساز آلمانی می تواند مکانیزم این فرمان را با آزمون و خطا به ایده آل نزدیک تر کند.
قابل ذکر است که لکسوس، بخش لوکس تویوتا هم قصد استفاده از فرمان مستطیلی Yoke در سری RZ را دارد اما تا وقتی که از عملکرد بی نقض آن اطمینان حاصل نکند، آنرا در این سری پیاده سازی نمی نماید. حتی تصویری که اخیراً از تسلا سایبرتراک به بیرون درز پیدا کرده، نشان داده است این پیکاپ الکتریکی نوعی فرمان شبیه به سبک Yoke دارد.
۲۲۷۲۲۷



منبع:

1402/04/16
13:40:26
0.0 / 5
557
تگهای خبر: الكترونیك , خودرو , سایبر , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان