فعالیت پست در ایام پایانی سال چگونه است؟

فعالیت پست در ایام پایانی سال چگونه است؟ به گزارش می هاست، معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست اظهار داشت: پیش بینی می شود حجم کار در 10 روز آینده افزایش پیدا کند و حتی ممکنست زمانی که همکاران ما جهت توزیع مرسوله مراجعه می کنند، گیرنده در نشانی نباشد، بدین سبب برنامه ریزی کردیم مدت زمان نگهداری مرسولات در باجه های معطله بیشتر شود.



محمد احمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی فعالیت پست در ایام پایانی سال و تعطیلات اظهار نمود: واقعیت اینست که از همان اوایل اسفند حجم فعالیت خدمات پستی نسبت به رویه روتین ماه های گذشته افزوده شده است، هم اکنون بخشی از خدمات ما نزدیک به ۵۰ درصد افزایش رویه و فعالیت داشته است.

وی اضافه کرد: اما ما در ماه اسفند یک طرحی را تحت عنوان بهار آورده ۱۴۰۲ طرح ریزی و اجرا کرده ایم که مبتنی بر آن از بسیج همه نیروهایمان به جهت اینکه فعالیتهای اجرائی در زمانی مقرر صورت گیرد، استفاده نماییم. همین طور این ظرفیت را به وجود آوردیم که در جایی که نیاز باشد بتوانیم از نیروهای پاره وقت که به صورت برنامه ریزی شده از قبل برای کمک فعالیتهای روتین داریم، استفاده نماییم.

احمدی با اشاره به اینکه بخشی از موضوعات، ظرفیت های حمل و نقلی است اظهار داشت: با عنایت به شرایط خاص کشور بخصوص در کلان شهرها در ایام آخر سال اتفاقاتی که رخ می دهد خارج از کنترل ماست، موضوع ترافیک شهری همیشه زمان بندی هایی که ما تعریف کرده ایم را به لحاظ ارسال و در جمع آوری با چالش مواجه می کند اما در مسیرهای بین شهری به علت این که از ساعت شب گاهی استفاده می نماییم چالش بحرانی نداریم.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست افزود: این مورد سبب می شود در جمع آوری مرسولات شهری با تاخیر یک روز مواجه شویم. فعالیتهای پست به صورت روتین رصد می شوند و اگر جایی با چالش روبرو شویم، اهتمام می نماییم ظرفیت هایمان را در آنجا ایجاد نماییم و درگاه ارتباطی ۱۹۳ فرصت ارتباطی است که شهروندان عزیز می توانند اگر با چالش های در زمینه پیگیری مرسولاتشان روبرو شدن از آن استفاده نمایند.

وی بابیان این که برای پیگیری مرسولات مسیر روتینی که بر روی وب سایت وجود دارد و شهروندان می توانند از راه با همکاران بخش کال سنتر جهت کمک و راهنمایی استفاده کنند، تشریح کرد: پیشبینی ما اینست که در ۱۰ روز پایانی باقیمانده سال حجم مرسولات بیشتر خواهد بود، موضوعات دیگری که وجود دارد، عدم حضور گیرندگان در نشانی است که موجب می شود بعداً مرسولات به ادارات توزیع برگشت بخورند.

احمدی افزود: ما باجه های معطله خودرا فعال کرده ایم، همین طور در این ایام زمان باجه های قبول و توزیعمان ساعت شان را تا ساعت 18 و گاهی 20 افزایش دادیم که مدت زمان خدمت به مردم افزایش یابد، ازاین رو فرصت مناسبی است برای کسانی که درگیر کارند تا بعدازظهرها بتوانند خدمات خودرا ارائه بدهند. شهروندان باید بدانند که زمانی ساعت 14 مرسولات خودرا تحویل باجه می دهند، فردای آن روز در چرخه ارسال قرار می گیرند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه بعضی نقاط و مسیرها چالش هایی دارند که از اختیارات خارج است، اظهار داشت: بطور مثال چند روز گذشته اتفاقاتی افتاد که در مسیرهایی مانند چابهار به زاهدان کامیون پستی تصادف کرد و منجر به ضرب و جرح راننده شد اما سریعاً کامیون دیگری جهت جایگزینی ارسال شد. مشکلاتی از این دست وجود دارد که سبب می شود موضوع کنترل فراتر از زمان تعهد شده برای توزیع شود. در ۱۰ روز آینده پیشبینی اینست که حجم کار افزوده می شود و حتی امکان دارد گیرنده در نشانی نباشد و همکاران ما که مراجعه می کنند توانند مرسولات را توزیع کنند. ازاین رو از روز شنبه یعنی امروز برنامه ریزی می نماییم که مدت زمان نگهداری مرسولات در باجه های معطله بیشتر شود که اگر احیاناً مرسوله ای توزیع نشد، شهروندان تا ساعت 20 به باجه معطله جهت دریافت حضوری مراجعه کنند یا درخواست دهند برای روز بعد که منزل هستند مرسوله ارسال و آنرا دریافت نمایند.

پست در روزهای نوروز تعطیل نیست

وی درباره ی فعالیت پست در تعطیلات نوروز اظهار نمود: فقط روز عید نوروز همکاران پست تعطیل هستند که در آن روز خاص هم تعدادی کشیک خواهیم داشت اما بقیه روزهای این ایام به صورت روتین فعالیت ها صورت می گیرد و فعالیتهای پست تعطیل نیست. همانگونه که می دانید پست در تمام سال فقط پنج روز تعطیلی دارد و بقیه روزها تعطیل نیست ولی واقعیت اینست که در سنوات گذشته اتفاق افتاده که مرسولاتی که در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ اسفند دریافت می شوند. برای ایام سوم و چهارم روز عید می مانند و با استفاده از بسیج همکاران آنها را توزیع خواهیم کرد.

احمدی در انتها تصریح کرد: ما از روز دوم تعطیلات باجه های کشیک فعال خواهند بود و به صورت روتین فعالیت ها صورت می گیرد، در این عرصه هم درگاه وب سایت سامانه رهگیری مرسولات وجود دارد که مردم می توانند موقعیت مرسولات خودرا پیدا کنند؛ همین طور سامانه ۱۹۳ و کال سنتر هم فعال خواهند بود که حداقل به صورت کشیک فعالیت کنند و اگر برای شخصی مساله ای رخ داد پیگیری های لازم صورت گیرد.





منبع:

1401/12/21
10:38:05
0.0 / 5
315
تگهای خبر: خدمات , سایت , وب سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان