ایستگاه بعدی ایرانسل، نسل ۵ و نیم تلفن هم راه است

ایستگاه بعدی ایرانسل، نسل ۵ و نیم تلفن هم راه است به گزارش می هاست مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه اندازی شبکه‌ی تلفن همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد 16.8 پتابایت برای مصرف روزانه‌ی دیتا در شبکه‌ی این اپراتور، اظهار داشت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل 5.5 تلفن هم راه است.



به گزارش روابط عمومی ایرانسل، نشست خبری پانزدهمین سالروز راه اندازی شبکه‌ی تلفن همراه ایرانسل، بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، با حضور اصحاب رسانه، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و تعدادی از معاونان و مدیران ایرانسل در ساختمان مرکزی ایرانسل اجرا شد. باتوجه به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اصحاب رسانه بصورت آنلاین و بوسیله پلت فرم داناپلاس ایرانسل، در این مراسم شرکت کردند و جمع محدودی از خبرنگاران نیز، با رعایت پروتکلهای بهداشتی، بصورت حضوری در این مراسم حاضر شدند.
در ابتدای این مراسم، مدیرعامل ایرانسل، فرارسیدن هفته‌ی وحدت، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و ضمن عرض تسلیت، یاد پنج نفر از کارکنان ایرانسل که طی یک سال قبل به علت کرونا درگذشته اند و نیز مرحوم مهدی بگلری و مرحومه زهرا حاجیان، دو فعال رسانه ای ساعی حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات را که هفته‌ی گذشته فوت کردند، گرامی داشت.
وی در ادامه، با اشاره به اینکه ایرانسل یکی از موفق ترین سرمایه گذاری های خارجی-داخلی انجام شده در ایران بوده است، تاکید کرد: حاصل این انحصارشکنی، تبدیل یک عرصه‌ی بدون رقابت، به عرصه‌ی رقابتی بوده است.
عباسی آرند اضافه کرد: حالا ما می توانیم به وضوح، نتیجه‌ی این رقابت را در ارائه‌ی خدمات مختلف به مشترکان مان ببینیم و وجود ایرانسل سبب شده تا سایر رقبا نیز خدمات بهتری ارائه نمایند و ماحصل آن هم، این شده که سطح کیفی ارائه‌ی خدمات، بهبود یافته است.
وی اشاره کرد: اگر این سرمایه گذاری انجام نشده بود، در دوران همه گیری کرونا، با وجود افزایش شدید و انفجاری تقاضا، شاید ارائه‌ی خدماتی که توسط بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، امکان پذیر نمی بود.

مدیرعامل ایرانسل اضافه کرد: از تمامی سهامداران، اعضای محترم هیأت مدیره، سرمایه گذاران، مدیران و کارکنان ایرانسل در دوره های گذشته و فعلی که موجب شدند این اپراتور بتواند این طور موفق در عرصه ICT ایفای نقش کند، ممنونم و جا دارد از تمامی افرادی که در این حوزه کمک کردند، همین طور از رقبا، که همگی موجب پیشرفت ایرانسل شدند، تشکر کنم.
وی با اشاره به اینکه رویکرد ایرانسل طی این سال ها، کاهش فاصله‌ی سطح ارائه‌ی فناوری در کشور با تکنولوژی جهانی بوده و ایرانسل همیشه تلاش نموده تا تازه ترین فناوری ها را به مشترکان خود عرضه کند، اظهار داشت: اکنون نسل پنج تلفن همراه در کشور توسط ایرانسل درحال پیاده سازی است و مطالعه بر روی نسل های بعدی، مانند نسل ۵.۵ و ۶ تلفن همراه نیز در دست انجام است و به دنبال ورود ایرانسل، به نسل ۵.۵ تلفن همراه هستیم. هر چند ورود به نسل جدید، نیاز به سرمایه گذاری جدی دارد و نیاز است که هم دولت و هم نهادهای عمومی مانند شهرداری ها، کمک کنند تا بتوانیم چالش های موجود در این عرصه را پشت سر بگذاریم.
عباسی آرند همین طور ضمن تبریک به دکتر عیسی زارع پور، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات و آرزوی توفیق برای وی، آمادگی ایرانسل برای ایفای نقش های اپراتوری در زمینه های دولت الکترونیک و هوشمندسازی و کمک به دولت در تحقق تحول دیجیتال را اعلام نمود.
وی در ادامه، با بیان وجود چالش های جدی برای فعالیت در حوزه‌ی ICT، افزایش نرخ ارز و تحریم های ظالمانه را از جمله‌ی این چالش ها عنوان نمود و اضافه کرد: در داخل هم مواردی مانند کمبود فرکانس و… وجود دارد که باتوجه به پیگیری های انجام شده با دولت و مجلس، اهتمام داریم تا حد امکان، بتوانیم محدودیت های داخلی را کمتر نماییم و امید به رفع تحریم های خارجی نیز داشته باشیم.
مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: مقام معظم رهبری در زمینه‌ی فضای مجازی، فرمایشات گهربار مختلفی دارند؛ هم از بابت قوت و بهبود و هم بابت تسلط بر این فضا که ما هم در امتداد این فرمایشات، فعالیت می نماییم.

ایرانسل؛ رکورددار پوشش اینترنت پرسرعت همراه روستایی
مدیرعامل ایرانسل در ادامه‌ی سخنان خود، گزارشی از دستاوردها و کارهای ایرانسل طی یک سال قبل به حاضران ارائه کرد و ضمن اشاره به توسعه ی پوشش شبکه‌ی ایرانسل در کشور، اظهار داشت: اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور، تحت پوشش شبکه‌ی نسل ۳ و ۴ ایرانسل هستند و بیش از ۷۳۰هزار مشترک در کشور، از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) ایرانسل استفاده می نمایند.
وی به توسعه ی پوشش اینترنت پرسرعت روستایی توسط ایرانسل، بعنوان اپراتور رکورددار در این حوزه اشاره نمود و با اشاره به اینکه اکنون با همکاری وزارت ارتباطات، نزدیک به ۳۳هزار روستا در کشور، تحت پوشش شبکه‌ی ایرانسل هستند و این، شامل بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت روستایی است، تاکید کرد: طبق گزارش های وزارت ارتباطات، ایرانسل بیشترین پوشش نسل ۳ و ۴ روستایی را در مقایسه با سایر اپراتورها دارد و طی یک سال اخیر، نزدیک به ۴۰۰۰ روستا، تحت پوشش ۴G ایرانسل قرار گرفته اند.

۱۶.۸ پتابایت؛ رکورد مصرف روزانه‌ی دیتا
عباسی آرند در ادامه، ضمن اشاره به روند رشد حجم مصرف دیتا در شبکه‌ی ایرانسل و ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانه‌ی دیتا در شبکه‌ی این اپراتور، این آمار را در مقایسه با اپراتورهای منطقه و جهان، قابل توجه دانست.
وی ضمن اشاره به نمودار رشد مصرف روزانه‌ی دیتا، از شروع راه اندازی اینترنت پهن باند ایرانسل در مهر ۱۳۹۳ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰، اعلام نمود: طی این مدت، رشد سرانه‌ی دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر، رشد ترافیک روزانه‌ی دیتای همراه ۵۰۹ برابر، کاهش ضریب تأخیر ۲۰ برابر و افزایش سرعت تجربه شده توسط مشترکان ۱۱۸ برابر بوده است.
مدیرعامل ایرانسل، همین طور با ارائه‌ی گزارشی از افزایش سرعت و کاهش ضریب تأخیر در شبکه‌ی ایرانسل، برمبنای داده های نرم افزار Speedtest Ookla، اظهار داشت: سرعت متوسط کل شبکه ایرانسل، حدود ۴۰ مگابیت بر ثانیه است و هم از نظر سرعت و هم از نظر تأخیر، وضعیت بهتری نسبت به سایر اپراتورها دارد.
وی همین طور اظهار داشت: طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، ایرانسل توانسته است سهم ۴۳.۰۱ درصدی از بازار تلفن همراه ایران را به دست آورد.
درآمد ۵۵۶هزار میلیاردریالی دولت از ایرانسل
عباسی آرند، همین طور در این مراسم، با اشاره به اینکه طی ۱۵ سال گذشته، ایرانسل ۴۵۴هزار میلیاردریال پرداخت مستقیم به دولت داشته است، اظهار داشت: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از ایرانسل نیز از شروع تا کنون، ۵۵۶هزار میلیاردریال بوده است.

مودم بومی و سیمکارت بومی با حمایت ایرانسل تولید شده است
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه رویکرد ما، توجه به بومی سازی است، اظهار داشت: ایرانسل با راه اندازی مجموعه‌ی ایرانسل لبز در سال ۱۳۹۸ که شامل مرکز تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری، آکادمی و مرکز تعمیرات تخصصی است، در زمینه‌ی بومی سازی نرم افزارها و سخت افزارها و پشتیبانی از استارتاپ ها، تربیت افراد متخصص و نیز رفع وابستگی به خارج از کشور، ارائه‌ی خدمات تحول آفرین و پلت فرم های نرم افزاری، آموزش های تخصصی و نوآورانه و نیز تعمیرات تخصصی ماژول های شبکه‌ی ارتباطی ایرانسل، اقدامات شایان توجهی انجام می دهد.
وی اضافه کرد: ایرانسل همین طور در زمینه‌ی بومی سازی، موفق به تولید مودم بومی و نیز بومی سازی سیستم عامل سیمکارت، با همکاری شرکای تجاری خود شده است.
جایگاه ویژه‌ی مسؤولیت اجتماعی در ایرانسل
عباسی آرند ضمن اشاره به اقدامات ایرانسل در زمینه‌ی مسؤولیت اجتماعی، راه اندازی و بازسازی مدارس در مناطق لطمه دیده از سیل سال ۱۳۹۸، درختکاری و کمک به کاهش ردپای کربن، اهدای بسته های اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه‌ی ناشنوایان با هدف کوشش برای پاسخگویی بهتر به اقشار توانیاب، پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا و… را از با اهمیت ترین اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در این حوزه برشمرد.
نقش ایرانسل در شبکه‌ی ملی اطلاعات
در ادامه‌ی این مراسم، نقش ایرانسل در شبکه‌ی ملی اطلاعات، در سه بخش زیرساخت، تحول دیجیتال و زیست بوم دیجیتال تشریح و گزارشی در این حوزه به حاضران ارائه شد.
عباسی آرند با اشاره به اینکه در امتداد توسعه و آماده سازی لایه‌ی هسته شبکه، ظرفیت را افزایش داده و آمادگی پذیرش فناوری ۵G را داریم، تصریح کرد: اکنون ایرانسل می تواند در هر محلی از کشور، سایت ۵G بوجود آورد. در عین حال، در امتداد توسعه لایه انتقال شبکه نیز، ۱۰۰۰ سایت ایرانسل به شبکه فیبرنوری متصل شده اند و برای تجهیز به شبکه ۵G، حدود ۲۰ درصد خطوط مایکرویو ایرانسل ارتقا یافته است. در لایه دسترسی نیز، ۹۰ درصد سایت های رادیویی بروزرسانی شده اند.
وی با اشاره به اینکه بستر ایرانسل برای ۵G برقرار است، اظهار داشت: اکنون ۳۰ درصد تجهیزات سخت افزاری شبکه ایرانسل، قابلیت ورود به ۵G را دارند و در صورتیکه باند فرکانسی مناسب به ما تخصیص یابد، می توانیم این تجهیزات را راه اندازی نماییم.
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه اکنون ۴۰۰ هزار گوشی نسل ۵ روی شبکه ایرانسل فعال است و قابلیت دریافت این خدمات را دارند، افزود: لایسنس گوشیهای آمریکایی و کره ای که از ۵G پشتیبانی می کنند به علت موضوعات ناشی از تحریم، در کشور فعال نیست و تنها گوشیهای چینی که از ۵G پشتیبانی می کنند، در ایران قابلیت استفاده دارند.
عباسی آرند ضمن اشاره به این که در امتداد توسعه ۵G، ایرانسل اول مرداد ماه سال گذشته، نخستین سایت را راه اندازی نمود و اکنون نیز ۷ سایت تجاری مجهز به فناوری ۵G را در اختیار دارد، اظهار داشت: طبق یک مدل تجاری دارای توجیه اقتصادی، می توانیم ۵G را توسعه دهیم.
وی از طرح توسعه ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در آینده نزدیک آگاهی داد و اضافه کرد: باتوجه به محدودیت های زیرساختی در دسترسی به شبکه فیبر، ایرانسل ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری را در شبکه خود توسعه داده و در آینده نیز ۶۵۰ کیلومتر به این رقم افزوده می شود. در جهت توسعه مراکز داده نیز، ایرانسل در ۸ شهر کشور دیتاسنتر با ظرفیت ۱۴۸۷ رک دارد. همچون در سال گذشته، بزرگترین مرکز داده را در جنوب غرب تهران راه اندازی کرده و تا ۳ ماه آتی نیز، ۳ مرکز داده جدید به ظرفیت ۲۴۰ رک در شهرهای کرج، مشهد و اصفهان افتتاح می شود تا مجموع ظرفیت مراکز داده ایرانسل به بالای ۱۷۰۰ رک برسد. روی ظرفیت این مراکز داده، زیرساخت ابری ایرانسل را فراهم نموده ایم که قابلیت های مختلف پردازشگر، حافظه مجازی و شبکه سازی سرورهای مجازی برای خدمت رسانی به سازمان های متقاضی را دارد.
برنامه های ایرانسل برای تحول دیجیتال
مدیرعامل ایرانسل ضمن اشاره به سرفصل تحول دیجیتال و اقداماتی که ایرانسل مطابق با شعار تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتالی انجام داده و برنامه هایی که در دستور کار دارد، اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال در سه لایه‌ی هسته اصلی و زیرساخت ICT کشور، خدمات پلتفرمی و کسب وکارهای صنعتی و الکترونیکی پیگیری می شود. بررسی روند فناوری تحول دیجیتال در کشور نیز نشان میدهد که قسمتی از فرایند، در مرحله بلوغ است و بخش هایی نیز در مرحله شکل گیری است که فناوری هایی مانند ۵G و هوش مصنوعی می تواند به شکل گیری ظرفیت های موجود، کمک نماید.
وی اظهار داشت: ما تحقق تحول دیجیتال را در دو بخش داخل و خارج از ایرانسل دنبال می نماییم. به نحوی که برای مثال، در بحث شفاف سازی همه پروژه های داخلی شرکت، «دفترکار دیجیتال» را فعال کردیم و جهت گیری ما این است که در امتداد این که نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران هستیم، تمامی فرآیندها را بدون کاغذ و دیجیتالی نماییم تا الگویی برای سایر کسب وکارها باشیم.
معرفی چهار محصول جدید ایرانسل
در این مراسم، چهار محصول و خدمت جدید ایرانسل، شامل «پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری»، «پلتفرم آواتار»، «پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی» و خدمت «احراز هویت دیجیتال» معرفی گشتند.
در ادامه‌ی این مراسم، دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز ضمن اشاره به مدل مفهومی ای که ایرانسل برای توسعه ی تحول دیجیتال دنبال می کند و در ارائه خدمات به چهار رکن کارکنان، مشترکان، شرکای تجاری و پیمانکاران این شرکت دنبال می شود، توضیح داد: ایرانسل برای تحول دیجیتال در زمینه کارکنان، پلت فرم بیگ دیتا را توسعه داده و با ایجاد ارزش افزوده، موجب تسهیل در فعالیت کارکنان، پیاده سازی دفتر کار دیجیتال و اپلیکیشن های درون سازمانی شده است. در زمینه تحقق دیجیتال، در خدماتی که به مشتریان و شرکای تجاری می دهد نیز، خدمت خرید مستقیم محصولات، کنترل و ردیابی هوشمند کالا در شبکه، پرتال یکپارچه نمایندگان، پروسه تدارکات و پروسه پرداخت و کنترل پروژه را پیاده سازی کرده است و امروز نیز «پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری» در همین راستا رونمایی شده است. علیرغم این پلتفرم، از مراحل ابتدایی ارائه محصول تا فرآیندهای مالی، داشبورد مدیریتی و پروسه پاسخگویی، بصورت یکپارچه و دیجیتال، بر روی سیستم قابل دریافت خواهد بود و روند ارائه محصولات را ساده تر می کند.
وی به توسعه و تکمیل سامانه فروش دیجیتال، توسعه خدمات بعد از فروش، ایجاد چت بات، مدیریت اشتراکی مشتریان و پلت فرم خدمات بعد از فروش ویژه نابینایان، بعنوان اقدامات انجام شده در تحول دیجیتال لایه‌ی مشترکان اشاره نمود و اظهار داشت: امروز «پلتفرم دستیار دیجیتال آواتار» و نیز «پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی» نیز در همین راستا رونمایی می شود.
در این مراسم، همین طور مهندس محسن یوسف پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز به بررسی خدمت راهکارهای ابری ایرانسل برای ارائه خدمات سازمانی پرداخت و با اشاره به اینکه راهبرد اساسی ایرانسل در ارائه خدمات سازمانی این است که از همه ابزارهای دیجیتال و فرصت ها برای ارائه راه حل به سازمان های متقاضی بهره برده و خدمات ارائه دهیم، اضافه کرد: همه‌ی پلت فرم ها در سبد خدمات ایرانسل برای سفارشی سازی راهکارهای سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند و از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ما بهره برداری تجاری از راهکارهای ابری ایرانسل را شروع کردیم و الان، زیرساخت ذخیره سازی برای همه سازمان ها وجود دارد.
وی به «واکه»، سیستم بی سیم امن ایرانسل، بعنوان راهکاری ایده آل برای ایجاد فضای دیجیتال در ارتباطات سازمانی با خاصیت هایی همچون سرعت، امنیت و پایداری اشاره نمود و اظهار داشت: با این رویکرد و در قالب طرح جامع تحول دیجیتال، نخستین سایت ۵G را در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با همکاری شرکت ایریسا ایجاد کردیم و با استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای این مجتمع، به زودی شاهد ایجاد زیرساخت کارخانه متصل در این مجموعه خواهیم بود.
به گفته یوسف پور، سبد محصولات تحول دیجیتال ایرانسل با رویکرد راهبردی در تحقق دولت هوشمند و دیجیتالی شدن فرآیندها آماده شده است که با همکاری بخش های خصوصی، دولتی و حاکمیتی تکمیل می شود.
وی یکی دیگر از محصولات ایرانسل در جهت تحول دیجیتال سازمانی را راه اندازی پلت فرم «یلوهاب» ایرانسل برای تبادل APIهای تامین کنندگان و توسعه دهندگان خدمات دیجیتال عنوان نمود و اظهار داشت: زیست بوم تحول دیجیتال ایرانسل از هسته اولیه تا خدمات، به چابکی تحول دیجیتال در کشور می انجامد.
مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل نیز در این مراسم، ضمن اشاره به خدمات دیجیتالی که این اپراتور طی سال قبل در امتداد زیست بوم تحول دیجیتال ارائه کرد تا به همه بازیگران این زیست بوم خدمات ارائه کند، اضافه کرد: راه اندازی «ایرانسل لبز»، «شبکه آموزش مجازی داناپلاس»، «یلوهاب» و تبدیل اپلیکیشن «ایرانسل من» به یک سوپر اپلیکیشن که ۲۴۰میلیون تراکنش در سال دارد، همچون اقدامات برای شکل گیری زیست بوم دیجیتال ایرانسل بوده است.
وی اظهار داشت: سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، دارای بیش از ۳۰ خدمت متنوع است و دارای بیش از سه میلیون کاربر یکتای ماهانه و ۶ میلیون بازدید ماهانه و نرخ رشد فصلی ۲۰۰ درصد است. شبکه آموزش مجازی داناپلاس نیز، امکان ایجاد دوره ها توسط کاربر و نیز دوره های آموزش آفلاین را دارد و تنها پلت فرم یک پارچه آموزشی به حساب می آید که بیش از ۹۰۰هزار مشترک از آن استفاده می نمایند.
در این مراسم، مهندس محسن تقوی مدیرکل پلت فرم های دیجیتال ایرانسل نیز درباره خدمت «احراز هویت دیجیتال (Irancell Connect)» که امروز رونمایی گردید، اظهار داشت: این خدمت، برای یک دفعه، اطلاعات ورود کاربران را در سامانه ثبت کرده و با تاکید بر حفظ حریم خصوصی، از این اطلاعات بعنوان ID مشترک استفاده می نماید. این خدمت می تواند زیرساختی برای زیست بوم تحول دیجیتال با خاصیت هایی همچون جلوگیری از تصاحب حساب و مشکلات قانونی، تأیید شماره موبایل و احراز هویت هوشمند باشد. مکانیزم احراز هویت مبتنی بر امضای دیجیتال، در صورتیکه روی سیمکارت فعال شود، می تواند در فضای دولت الکترونیک، خدمت امضای اسناد را اجرائی کند.
در ادامه‌ی این مراسم، مهندس محمدعلی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل نیز ضمن اشاره به راه اندازی «پلتفرم آواتار» تاکید کرد: باتوجه به سرعت افزایش دیتا و درخواست خدمات بعد از فروش، این پلت فرم را با استفاده از هوش مصنوعی، در پروسه خدمات بعد از فروش برنامه ریزی کردیم و قصدمان این بوده که راهکاری بومی برای این بخش ارائه نماییم.
وی اضافه کرد: «آواتار» بمنظور بهبود استراتژی روابط با مشتریان، در کنار نیروی انسانی ایرانسل، موجب می شود که به درخواست های مردمیِ بیشتری پاسخ داده شود و مدیریت تماس ورودی با مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از هوش مصنوعی، امکان پذیر شود.
پاسخ مدیرعامل ایرانسل به پرسش های خبرنگاران
در بخش پایانی این مراسم، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، به همراه دکتر سعید عسکری مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بودند که برخی بصورت حضوری و برخی دیگر نیز بصورت آنلاین و بوسیله سامانه‌ی داناپلاس ایرانسل، پرسش های خودرا مطرح نمودند.
مدیرعامل ایرانسل در بخش پرسش و پاسخ، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباب طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان طرح پشتیبانی از حقوق کاربران فضای مجازی (موسوم به طرح صیانت) اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از سر دغدغه این مساله را طرح کرده اند و همانطور که اعلام شده، طرح فعلی یک طرح اولیه است و کمیسیون مربوطه، درحال بررسی و تکمیل آنست. لازم است، نکات مثبت آن تقویت و نکات منفی احتمالی بازبینی شود.
وی اضافه کرد: آن بخش از طرح که به دنبال پشتیبانی از کسب وکارهای داخلی است، مفید و لازم است و به نظر بنده، تجربه‌ی اسنپ در این حوزه، نمونه‌ی مناسبی است. اسنپ شرکتی است که پلت فرم و نرم افزار آن در داخل کشور طراحی شده و هم اکنون، تعداد زیادی از جوانان ایرانی را در بخش توسعه ی محصول و نرم افزار، جذب کرده و تبدیل به پلتفرمی شده است که در سراسر ایران، مورد استقبال قرار گرفته و نقش مهمی را در زندگی و کسب وکار روزمره‌ی مردم ایفا می کند.
وی همین طور درباب آخرین وضعیت ورود ایرانسل به بورس اعلام نمود: هیأت مدیره و سهامداران ایرانسل، با ورود ایرانسل و یا سهامدار ایرانی ایرانسل به بورس، موافقت کرده اند و ما درحال بررسی شرایط برای تحقق این امر هستیم.


منبع:

1400/08/19
12:20:53
0.0 / 5
126
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اپراتور , اپل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان