با اعلام مقررات جدید
فعالیت فیس بوك و واتس اپ در هند دشوارتر شد
به گزارش می هاست هند مقررات جدیدی برای ساماندهی محتوا در شبکه اجتماعی اعلام نمود تا فیس بوک، واتس اپ و سایر شبکه های اجتماعی را وادار کند در مقابل درخواست های قانونی برای حذف فوری پست ها و در اختیار گذاشتن جزئیات ارسال کنندگان پیام ها پاسخگو باشند.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، این مقررات بخشی از تلاش دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای تشدید کنترل روی غول های فناوری است و به دنبال امتناع اخیر توییتر از دستور دولت هند برای حذف محتوای در ارتباط با اعتراض کشاورزان اعلام شدند.
هند بزرگترین بازار فیس بوک و واتس اپ از نظر شمار کاربران است.
مقررات جدید اعلام شده از جانب دولت هند از نظر حقوقی قابل اجرا هستند و شرکتهای رسانه اجتماعی را ملزم می کند مکانیزم رسیدگی به شکایات را ایجاد کنند و در مدت سه ماه مدیران جدیدی برای هماهنگی با مقامات اجرای قانون منصوب کنند.
راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات هند در تشریح این مقررات به خبرنگاران اظهار داشت: شرکتهای رسانه اجتماعی باید بیشتر مسئول و پاسخگو باشند.
طبق این مقررات، اگر شرکتهای رسانه اجتماعی دستور قانونی دریافت نمودند باید در اسرع وقت محتوا را حذف نمایند و این اقدام نباید بیشتر از ۳۶ ساعت زمان ببرد. شرکت ها باید با تحقیقات یا سایر بررسی های سایبری در ارتباط با وقایع در مدت ۷۲ ساعت از زمان دریافت درخواست همکاری کنند.
وزیر فناوری اطلاعات هند اظهار داشت: این مقررات شرکت ها را وادار می کند بعد از دریافت حکم قانونی، نام ارسال کنندگان پست یا پیام را اعلام کنند.
به گفته منابع صنعتی، این اقدام واتس اپ را نگران خواهد نمود و این سرویس پیام رسان با فشار رو به رشد دولت هند برای اشتراک گذاری اطلاعات در ارتباط با کسانی که اطلاعات نادرست را از راه این پلت فرم منتشر می کنند، روبرو می شود.
فیسبوک اعلام نمود از مقرراتی که راه هایی را برای پرداختن به چالشها در وب تجویز می کنند، استقبال می کند اما واتس اپ و توییتر در اینباره اظهار نظر نکردند.
شرکت های فناوری در سرتاسر جهان تحت تفحص فزاینده ای قرار گرفته اند. فیس بوک هفته گذشته بعد از مسدودکردن فیدهای خبری در استرالیا که به دنبال اختلاف با دولت این کشور بر سر سهیم کردن ناشران رسانه ای در درآمد تبلیغاتی صورت گرفت، با انتقاد گسترده سیاستمداران و ناشران جهانی روبرو شد. این اقدام سبب تغییرات دقیقه آخری در قانونی شد که روز پنج شنبه در استرالیا تصویب گردید و شرکت هایی نظیر گوگل و فیس بوک را ملزم می کند برای نمایش محتوای شرکتهای رسانه ای، به آنها پول بپردازند. کشورهای انگلیس و کانادا قصد دارند اقدام مشابهی را دنبال کنند.
مقررات هند همینطور پلت فرم های پخش ویدیو مانند نت فلیکس و پرایم ویدیوی آمازون را وادار می کند محتوا را بر مبنای سن کاربران در پنج گروه رده بندی کنند.
بر اساس گزارش رویترز، رسانه های خبری آنلاین هم تحت مقررات جدید ساماندهی خواهند شد و وزارت اطلاعات و برادکستینگ یک سیستم نظارتی بوجود می آورد.
منبع: mihost.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب