راه اندازی سامانه ای برای تبادل اطلاعات دستگاه ها با مردم و كاهش كلاهبرداری

راه اندازی سامانه ای برای تبادل اطلاعات دستگاه ها با مردم و كاهش كلاهبرداری سامانه پیامكی با سرشماره ۴۰۴۰ و كد دستوری #۴؛ با هدف ساماندهی تبادل اطلاعات میان دستگاههای اجرایی و مردم و كاهش نرخ كلاهبرداری ایجاد می شود.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان، مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی سامانه پیام ایران را گام موثری در جهت تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی دانست و ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان های رسمی و مکاتبات دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی کشور به آحاد مردم و موسسات حقوقی را همچون کارکردهای اصلی آن بیان کرد.
وی ضمن اشاره به مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، امکان انجام مکاتبات اداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با دستگاههای اجرایی از راه اختصاص یک پنل شخصی و ارائه کد رهگیری بابت رصد وضعیت مکاتبات را اقدام موثری دانست که ضمن کاهش رجوع حضوری به دبیرخانه دستگاههای اجرایی، می تواند نقش بسزایی را در کنترل بیماری کرونا و حفظ شرایط قرنطینه در وضعیت حساس کشور ایفا کند.
فولادیان ضمن تصریح این که هم اکنون خیلی از خدمات دولتی از راه اپلیکیشن دولت همراه قابل ارائه است، در مورد سایر قابلیت های سامانه پیام ایران چنین تشریح کرد: سرویس پیامکی یکپارچه و کد دستوری واحد از دیگر خصوصیت های این سامانه هستند که طی آن پیامک های دستگاههای اجرایی برای مردم با سرشماره ۴۰۴۰ ارسال خواهد شد و ارائه خدمات دستگاههای اجرایی هم با شماره گیری کد دستوری #۴* امکان پذیر است که کاهش کلاهبرداری های پیامکی و فیشینگ را به دنبال دارد.

اتصال ۶۷ دستگاه اجرایی به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان
مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی هم چنین از اتصال ۶۷ دستگاه اجرایی به سامانه کارپوشه ملی ایرانی ها اطلاع داد و از دستگاههای اجرایی درخواست نمود تا بر مبنای مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ظرف شش ماه نسبت به حذف سامانه های موازی و انجام مکاتبه از راه یک سامانه واحد اقدام نمایند.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، بارها از جانب کارشناسان گفته شده اگر در جهت تسریع راه اندازی دولت الکترونیکی تلاش نماییم، فساد کاسته می شود و مردم نباید برای دریافت خدمات به طبقات بالای یک ساختمان اداری بروند. در نتیجه با «دولت همراه» به جای این که نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات رجوع کنند، می توان خدمات دولتی را همه وقت و همه جا به مردم عرضه داد. این خصوصیت متمایز دولت همراه نسبت به گروه هاست.
این روزها و در شرایطی که به سبب انتشار کرونا در کشور، یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه نشینی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و عرضه خدمات دولتی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.
هرچند به نظر می آید برخی دستگاه ها تمایل چندانی برای یکپارچه کردن خدمات الکترونیکی ندارند، برخی سازمان ها میانه ای با الکترونیکی شدن ندارند، برخی روش خویش را برای عرضه خدمات به صورت الکترونیکی در پیش می گیرند و شاید تنها عده ی معدودی درخواست وزارت ارتباطات برای یکپارچه شدن خدمات را اجابت کنند.




منبع:

1399/09/05
13:29:44
5.0 / 5
435
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان