توضیح وزیر ارتباطات درباره گرانفروشی دو اپراتور تلفن همراه

توضیح وزیر ارتباطات درباره گرانفروشی دو اپراتور تلفن همراه می هاست: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پرونده تخلف دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان ارجاع داده شده است و روز گذشته این سازمان، قطعیت گرانفروشی را تشخیص داد.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران در واکنش به طرح مبحث قهر وی در فضای مجازی و برخی رسانه ها اظهار داشت: قهر برای بچه ها است و طبیعتا بچه هستند و حوصله زیادی دارند و برای خودشان خبرسازی های می کند؛ خیر من قهر نکردم بلکه سه هفته درگیر بیماری شدید بودم و واقعاً حال جسمی مساعدی نداشتم و بعد از آن هم به علت رعایت پروتکل های دولت و حفظ سلامت مسؤلان تا زمانی که گواهی سبز سلامت خویش را عرضه دهم در جلسات حضور نداشتم اما در محل کار خودم حضور داشتم و من فکر می کنم که طرح این مورد بعنوان قهر بیشتر یک فضاسازی رسانه ای است که همواره اطراف ما وجود دارند و عده ای دوست دارند این مطالب را منتشر کنند.
وی همینطور درباره تخلفات اپراتورهای تلفن همراه در زمینه گرانفروشی تصریح کرد: گزارش های سال مالی که از جانب شرکت های اپراتورها اعلام شده است و بر مبنای آن مالیات پرداخت می کنند، حاکی از سودهای چند هزار میلیارد تومانی پارسال دارد. از سمتی دیگر هم انتشار کرونا استفاده مردم از اینترنت را بالا برده است و طبق گزارش هایی که وجود دارد در بعضی از ماه ها درآمد آنها رشد ۴۰ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: هزینه های اپراتورها مانند اجاره مکان، مسائل فنی و نیروی انسانی ثابت است، اما درآمدشان رشد داشته است؛ ازاین رو افزایش تعرفه آنها توجیه اقتصادی ندارد. برخی اپراتورها عنوان کردند برای پشتیبانی از محتوای داخلی و رشد پیام رسان این اقدامات را انجام داده اند، اما باید گفت در تمام مدت بیشتر از یک ماهی که تعرفه ها افزوده شده است نه تنها در مصرف پیام رسان های داخلی رشدی اتفاق نیفتاده، بلکه استفاده از پیام رسان خارجی هم با کاهش مواجه نشده است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: با عنایت به اعمال سیاست محدودسازی بسته های اینترنت، بر مبنای آنچه اتفاق افتاده، عملا مصرف ترافیک داخلی در بعضی اپراتورها کاهش پیدا کرده و در واقع این سیاست بر ضد خودشان عمل کرده است. بحث دیگر در حوزه مقررات است که اقدام انجام شده، خلاف مقررات وضع شده است. وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برای برخورد با این تخلف، اختیاری تا حد جریمه دو میلیارد تومانی را داشت که انجام شد. بعد از آن از دولت درخواست شد اختیارات بیشتری به این وزارتخانه بدهد تا بتواند با تخلفات، جدی تر برخورد کند که روز گذشته این مصوبه صادر شد و بر مبنای آن اگر تا ۴۸ ساعت بسته ها به حالت اول برنگردد، ما مجاز هستیم روزانه برای همراه اول حدود ۱۷ میلیارد تومان و برای اپراتور ایرانسل ۱۲ میلیارد تومان جریمه اعمال نماییم.
جهرمی با اشاره به اینکه مردم به دنبال این هستند تا بدانند اعمال جریمه ها چه سودی به حال آنها خواهد داشت، اظهار نمود: این جریمه ها به این علت است که اپراتورها را ملزم به تبعیت از مقررات کند. بحث دیگر تخلف اپراتور ها از مقررات است؛ پرونده تخلف این دو اپراتور به سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان ارجاع داده شده است و روز گذشته این سازمان، قطعیت گرانفروشی را تشخیص داد.
وزیر ارتباطات افزود: از آن جا که آماری در این خصوص عرضه نشده است، سازمان تنظیم مقررات حجم گران فروشی اپراتورها را مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان استحصال و به سازمان تعزیرات ارسال کرده است؛ دادگاه درباره گرانفروشی برگزار شده و بطور قطع دادگاه هم مطابق با ضوابط احکامی صادر خواهد نمود که هیچ کسی جرأت نکند بر خلاف مقررات و در جهت سوم مردم در کشور عمل کند؛ در هر صورت یک اتفاق ناخوشایندی است که افتاده است. بازار اپراتورها دولتی نیست و خصوصی و در دست مردم است. ما به شکل جدی ناظر این بازار هستیم و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.




منبع:

1399/05/23
23:58:41
5.0 / 5
968
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان