تثبیت جایگاه هوآوی بعنوان دومین فروشنده برتر در بازار جهانی گوشی هوشمند
می هاست: گزارش شركت های معتبر تحلیل گر بازار گوشیهای هوشمند مانند IDC و Strategy Analytics از عملكرد خوب هوآوی در بازار فروش این محصولات، با وجود رویارویی با بحران كرونا و مشكلات به وجود آمده در روابط تجاری چین و آمریكا حكایت دارد.
شرکت تحلیلی IDC نتایج بررسی عملکرد برندهای مختلف در بازار گوشیهای هوشمند را در بازه زمانی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر نموده، آنچه در نتایج این تحقیقات خودنمایی می کند، تثبیت جایگاه دوم برای هوآوی، با وجود درگیر بودن با چالش به وجود آمده بواسطه شیوع ویروس کووید ۱۹ است.
بر اساس گزارش IDC، هوآوی موفق شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش برساند. بدین سان سهم هوآوی از این بازار به ۱۷.۸ درصد رسیده است. این ارقام در مقایسه با فروش ۵۹.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۱۸.۹ درصدی این برند از بازار در سه ماهه مشابه سال قبل میلادی قرار می گیرد.
در گزارش IDC این گونه آمده است: «هوآوی بوسیله کاهش قیمت گوشیهای هوشمند سری Mate 30، سریP30 و همین طور فروش گوشیهای سری V30 و 9X توانست وضعیت فروش خودرا کنترل کند. علاوه بر این استفاده از ترکیب کانال های ارتباطی آنلاین و آفلاین موجب حفظ تعامل با مشتری حتی در دوران قرنطینه شد».
فروش محصولات در بازار چین و در سه ماهه اول سال جاری میلادی به هوآوی کمک کرده تا جایگاه جهانی خودرا تثبیت کند. برمبنای اطلاعات انتشار یافته در گزارش IDC، فروش جهانی و کلی گوشیهای هوشمند در مقایسه با سال قبل کاهش ۱۱.۷ درصدی را تجربه کرده و فروش کلی گوشیهای هوشمند در سه ماهه نخست سال 2020 به عدد 275.8 میلیون رسیده است.
بر اساس گزارش دیگری از موسسه تحلیل بازار Strategy Analytics، فروش گوشیهای هوشمند در بازار جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۷ درصد کاهش داشته و تعداد فروش این محصولات در بازه مورد اشاره ۲۷۵ میلیون دستگاه بوده است.
بر اساس گزارش Strategy Analytics، هوآوی با فروش ۴۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۱۷.۶ درصدی از بازار، در جایگاه دوم پرفروش ترین برندهای دنیا قرار گرفته و این رقم در سال قبل به ترتیب ۵۹.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و سهم ۱۷.۹ درصدی از بازار بوده است.
Strategy Analytics وضعیت هوآوی در بازار گوشیهای هوشمند را بسیار مثبت ارزیابی کرده و در این گزارش آمده «علی رغم بروز مشکلات مختلف در روابط تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همین طور شیوع کرونا، هوآوی موفق شده است سهم خودرا از بازار جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی حفظ کند. چین همچنان تاثیرگذارترین و مهم ترین بازار برای فروش گوشیهای هوشمند هوآوی بشمار می رود و سهم زیادی از فروش کلی هوآوی در این بازار محقق شده است».
گزارشی دیگری که قبل از این توسط Strategy Analytics درباب بازار گوشیهای هوشمند مجهز به قابلیت ارتباطی 5G انتشار یافته بود نیز حکایت از سهم ۳۳.۲ درصدی این شرکت در این بازار داشته است.
2121
منبع: می هاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب