عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاكید كرد

دستیابی به مرجعیت علمی نیازمند توجه به آموزش های الكترونیكی، لزوم تغییر نحوه جذب اساتید

دستیابی به مرجعیت علمی نیازمند توجه به آموزش های الكترونیكی، لزوم تغییر نحوه جذب اساتید می هاست: عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این كه دستیابی به مرجعیت علمی تا ۴۰ سال آینده نیازمند تحولات اساتید در عرصه آموزش های الكترونیكی در دانشگاه ها است، اظهار داشت: برای این امر باید تمامی رویكردها شامل آیین نامه ها، شیوه پذیرش دانشجو، نحوه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تغییر كند.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، دكتر زاهدی در سیزدهمین دوره ملی و هفتمین دوره بین المللی كنفرانس یادگیری و یاددهی الكترونیكی كه امروز (چهارشنبه) در دانشگاه خواجه نصیر در حال برگزاری است، با اشاره به اینكه ایران در حوزه آموزش عالی دستاوردهای زیادی به دست آورده است، در این باره توضیح داد: ما در افق ۴۰ ساله خود باید به جایگاه مرجعیت علمی دست یابیم كه دستیابی به این جایگاه به هیچ عنوان دور از انتظار نیست، همچنان كه هم اكنون در خیلی از رشته های علمی رتبه های زیر ۱۰ را كسب كردیم. به گونه ای كه ایران در حوزه سلول های بنیادی رتبه دوم و در رشته هایی نظیر هوا فضا، نانو، سوخت هسته ای رتبه های زیر ۱۰ را در دنیا از آن خود كرده است. همچنان كه این موفقیت در حوزه های بهداشت نظیر داروسازی، بیوشیمی و در حوزه های وزارت علوم نظیر زیست فناوری باز به دست آمده است.
وی در ادامه صحبت های خود، اشاره كرد: برای دستیابی به مرجعیت علمی در افق ۴۰ سال آینده لازم است كه از وضعیت فعلی آموزش عالی و علمی كشور خارج شویم و دانشگاه های ما باید به دانشگاه های كارآفرین تبدیل شوند تا در نهایت بتوانیم از اقتصاد سنتی مبتنی بر نفت به اقتصاد مبتنی بر دانش دسترسی پیدا نماییم. در این صورت است كه می توانیم مرجعیت علمی را كسب نماییم.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همین طور در ادامه اشاره كرد: افق فعلی در دستیابی به مرجعیت علمی یك افق ۱۲ ساله است و برای رسیدن به این جایگاه دانشگاه های ما باید آموزش به سبك فعلی را كنار بگذارند و از امكانات و پتانسیل های آموزش الكترونیكی استفاده كنند. ضمن اینكه رویكردها باید در انواع آئین نامه های علمی آموزشی شیوه پذیرش دانشجو، آئین نامه های دانشجویی، نحوه جذب اساتید و دانشگاه ها كه اغلب مقاله محور هستند، تغییر یابند، در غیر این صورت به دانشگاه كارآفرین مورد نظر دست نخواهیم یافت.
دكتر زاهدی با تاكید بر اینكه آموزش های الكترونیكی بیشتر فناوری نرم است، اظهار داشت: دانشگاه ها باید در این عرصه با جامعه همراه شوند و برای همراهی دانشگاه و جامعه لازم است كه فناوری های نرم در دانشگاه ها مورد توجه قرار بگیرند و در این حالت است كه نهادهای خصوصی و عمومی باز به صورت جدی در این عرصه حضور پیدا می كنند و تغییرات قابل توجهی در عرصه های فرهنگی حكمرانی، تصمیم گیری، تصمیم سازی و توسعه اتفاق خواهد افتاد و بدین سان است كه ما می توانیم به مرجعیت علمی دست یابیم.



1397/12/01
14:50:19
5.0 / 5
24
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان