پیامك های تبلیغاتی صفر نمی شوند

۵۰ هزار سیم كارت مسدود شد

۵۰ هزار سیم كارت مسدود شد می هاست: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این كه پیش بینی نمی گردد پیامك های تبلیغاتی به صفر برسد، اظهار داشت: اقداماتی در این زمینه انجام دادیم كه اگر واقعا كامل نباشد، امكان دارد اقدامات دیگری هم صورت گیرد.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی امروز در حاشیه ی مراسم توافقنامه توسعه نسل چهارم ارتباطات سیار روی مسیر ریلی كه در وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی اظهار نمود: برای شناسایی پیامك های انبوه مدیریت و كنترل پیامك های تبلیغاتی و سامانه هایی احداث كردیم، همچون سامانه #۸۰۰* و هم چنین سامانه هایی كه مبتنی بر هوش مصنوعی و ارزیابی خود اپراتورها هستند، احداث شدند.

وی درباره انواع پیامك های تبلیغاتی و نحوه مسدود كردن آنها توضیح داد: پیامك های انبوه دو دسته هستند؛ یك سری سرشماره های مشخص كه با ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و مانند این ها شروع میگردد كه عموما شركت های حقوقی هستند و مشتركان می توانند در سامانه، خواهان مسدود شدن این پیامك ها شوند. یك سری پیامك های آزاردهنده تبلیغاتی از سیم كارت های شخصی است كه آنها را هم شناسایی و مسدود می نماییم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با بیان این كه تابحال حدود ۵۰ هزار سیم كارت در این حوزه در شبكه سه اپراتور شناسایی شده به كمك اپراتوها و مسدود اما قاعدتا صفر نشده است و پیش بینی هم نمی گردد كه صفر شود اظهار داشت: علت این است كه مسیرهای تبلغیاتی كه در شركت های كوچك وجود دارد، همچون صداوسیما و بیلبوردهای شهرداری عموما آن قدر پرهزینه است كه این شركت ها به مسیرهای ارزان قیمتی مانند پیامك سوق پیدا می كنند ولو این كه مردم اذیت شوند.

فلاح هم چنین اشاره كرد: برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی، مصوبه ۲۷۰ هم در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد؛ ما گزارش ها را به كمیسیون تنظیم مقررات نمایش دادیم و بزودی گزارش این اقدامات را باز می دهیم. البته اگر این اقدامات واقعا كامل نباشد، امكان دارد اقدامات دیگری هم صورت گیرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چنین درباره همكاری سایر اپراتورهای همراه برای پوشش مسیر ریلی به اینترنت نسل چهار بیان كرد: یك بحث، پوشش است كه اپراتورها باید برمبنای پروانه هایشان پوشش هایی احداث كنند اما بیشتر از آن، تعهداتی كه دارند، بحث های اقتصادی مطرح میگردد. در جلسات اولیه ای كه داشتیم این سوژه با همه اپراتورها عنوان شد كه بتوانند از این ظرفیت ها استفاده كنند، چونكه راه آهن ظرفیت های ارتباطاتی بسیار خوبی در راه دارد.
فلاح افزود: طی جلسات متعددی كه برگزار گردید و همكاران از طریق آهن و نمایندگان فنی اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات رادیویی آمدند، بحث طرح تجاری در این حوزه نهایی شد و همراه اول این مسیر را پوشش می دهد؛ البته با ابزارهای دیگر مانند رومینگ می توان این پوشش را برای سایر اپراتورها هم احداث كرد اما این موضوعی است كه همراه اول به آن اقدام نموده و می تواند مزیت رقابتی برایش باشد، مضاف بر این كه موجب رضایت مسافران در مسیرهای ریلی هم شود و كیفیت مسافرت های ریلی را در حوزه ارتباطی بهتر كند.



1397/09/19
15:03:56
5.0 / 5
24
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان