فالوور بخریم یا خیر!؟

فالوور بخریم یا خیر!؟ می هاست: با عنایت به نقش شبكه های اجتماعی در تبلیغات كسب وكارهای مختلف، برخی امكان دارد به خرید فالوورهای مجازی متوسل شوند، اما چرا؟


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، این روزها و با افزایش استفاده از شبكه های اجتماعی برای كسب وكارهای مختلف، یكی از طریق های تبلیغات حضور در این شبكه ها و ارتباط با كاربران آن هاست. از طرفی با عنایت به تاثیرگذاری حساب ها و كانال های پرمخاطب، امكان دارد توجه كاربران بیش تر معطوف به اكانت هایی شود كه فالوورهای زیادی دارند، بنابراین شاید برخی به دنبال راه هایی در جهت افزایش فالوور (دنبال كننده) باشند و حتی از كوشش برای به دست آوردن فالوورهای مجازی هم غافل نشوند.

احتمالا با تبلیغاتی از قبیل «۵۰۰ فالوور فقط ۴ دلار»، «خرید فالوورهای صددرصد واقعی»، «خرید فوری فالوور» و موارد مشابه برخورد كرده اید. اگر صاحب كسب وكار باشید یا از شخصیت های تاثیرگذار، این نوع تبلیغات می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد. همینطور نوع مشابهی از این تبلیغات هستند كه «لایك» می فروشند. در صورتیكه بنا به گزارش وب سایت پلیس فتا، خرید لایك و فالوور در بلندمدت بی فایده است و جایگاه حساب كاربری را به خطر می اندازد و خرید فالوور بدلیل راحتی تشخیص اصل از بدل آن و عدم امكان هرگونه بهره برداری، هیچ توجیه عقلانی ندارد.

بطور كلی سه دلیل اصلی جهت استفاده از اینستاگرام وجود دارد: تولید ارتباط با دوستان و خانواده و اطلاع از وضعیت ایشان كه در این صورت هیچ نیازی به خرید و افزایش تعداد فالوورها احساس نمی گردد، چونكه این فالوورهای مجازی شناختی از شما ندارند، درنتیجه علاقه ای به محتوای تولید و اشتراكی شما هم نخواهند داشت. دوم، تولید بازاریابـی و كسب وكار كه البته فروش خدمات و محصولات به فالوور بَدَل (مجازی) غیرممكن است. سوم تولید تأثیر كه تأثیرگذاری بر فالوور بدل نه تنها غیرممكن است بلكه باعث خدشه دار شدن اعتبار اكانت شما هم می گردد.

از طرفی فالوورهای بدل خصوصیت های منفی هم دارند، همچون اینكه با شما تعامل دو جانبه ندارند، در مقایسه با فالوورهای اصلی، با اهداف شما سنخیتی ندارند، گاهی نظراتی نامناسب و نامتناسب با مبحث درج می كنند، تبلیغات ناخواسته با خود به همراه دارند، توسط اینستاگرام شناسایی و مسدود می شوند، برخلاف سیاست ها و قوانین اینستاگرام فروخته می شوند، به اعتبار كاربران اثرگذار اینستاگرام آسیب می زنند و باعث كسب درآمد نمی شوند.

فالوور بدل با شما تعامل ندارد

بی شك ارتباط با فالوور بدل ممكن نیست چونكه این اكانت ها توسط بات (ربات) اداره می گردند. بهترین ارتباط حاصل از فالوئرهای بدل، دریافت نظراتی مانند «چه پست خوبی!» خواهد بود. برخورداری از بازخورد فالوورها، بخصوص برای صاحبان صفحات تاثیرگذار، دارای اهمیت فراوانی است. تمامی نام های معتبر تجاری، پیش از شروع هرگونه همكاری به عنوان اسپانسر، اعتبار اشخاص اثرگذار را راستی آزمایی می كنند. تنها هدف كاربران اثرگذار اینستاگرام، تعامل دوطرفه جهت تأثیر بر رفتار فالوورها است و پرواضح است این مهم با داشتن فالوورهای بدل، شدنی نیست.

همچنین اگر خودتان از نام های معتبر تجاری باشید، حداقل انتظارتان از فالوورها، جدا از لایك و اشتراك گذاری، تنها مشاهده محتوای شماست و با وجود فالوورهای بدل، جای هیچ گونه توقعی باقی نمی ماند. از نشانه های اكانت های بدل می توان به فقدان یا تعداد كم تصاویر پروفایل و هوش ارتباطی ضعیف با كاربران دیگر اشاره نمود. همینطور اكانت های بدل بیش از آنكه فالوور داشته باشند، دیگران را فالو (دنبال) می كنند. البته برخی سازندگان حساب های بدل، حتی به قانون رایج «تقابل» یا فالوبك در اینستاگرام موقتاً تمكین كرده اما بعد از مدتی بصورت خودكار دنبال كردن هزاران فالوور خویش را متوقف می كنند.

فعالیت غیرعادی فالوورهای بدل

تشخیص اكانت های غیرفعال از فعال كار سختی نیست. اغلب حساب های كاربری اصل درصد ارتباط مشابهی دارند. بررسی تحلیلی دو میلیون حساب كاربری اینستاگرام توسط شركت آماریMarkerly، نشان داده است میزان ارتباط كاربران اثرگذار با فالوورهای خود، در حساب های با بیش از ۱۰۰۰ فالوور، هشت درصد، از ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار فالوور، چهار درصد، از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار فالوور، ۲.۴ درصد، از ۱۰۰ هزار تا یك میلیون فالوور، ۱.۸ درصد و بیش از یك میلیون فالوور، ۱.۷ درصد است.

بنابراین درصورت وجود تفاوت معنادار با متوسط میزان مذكور در میزان ارتباط، اصالت اكانت زیر سؤال می رود؛ به خصوص اگر ارتباط بین كاربر و فالوورهایش بیش از متوسط تعیین شده باشد. از طرفی با وجود اینكه برخی اكانت های اصل در چرخه درج نظر و اشتراك یكدیگر قرار گرفته اند و به ظاهر عملكرد بهتری از اكانت های بدل دارند، با این وجود جهت جلب توجه اسپانسر ارزش بسیار پایینی دارند. همینطور خرید «لایك» و وجود «تعداد لایك بالا به نسبت نظرات» منجر به خروج از میزان معین سطح ارتباط و در نتیجه سبب از بین رفتن اصالت اكانت می گردد.

فالوورهای پولی نظرات نامناسب و تبلیغـات ناخواسته درج می كنند

خریداران از جانب فالوورهای بدل خود، اغلب نظراتی به زبان های دیگر دریافت كرده و به علت عدم آگاهی از زبان این نظرات، امكان دارد با تبلیغات غیراخلاقی یا سیاسی سروكار داشته باشند. یك روش شایع حساب های رباتیك، درج انبوه نظرات بی ربط با محتوای شما است. بعید نیست در قسمت نظرات یك پست در قالب آگهی ترحیم، با جملاتی همچون «خیلی خوب بود» یا «لذت بردم» مواجه شوید.

همچنین برخی فالوورها صرفا به منظور بمباران تبلیغاتی ساخته و فروخته می شوند. اگر در خرید خود از شماره تلفن، آدرس ایمیل یا منزل بهره برده باشید، از حجم انبوه تبلیغات ناخواسته در امان نخواهید بود. به طور كلی بهترین فرصت برای اسپمر- مبلغین مزاحم، تبلیغات پراكنی با استفاده از اكانت شما و برای فالوورهای اصلی شماست. به همین دلیل، انصراف برخی فالوورهای اصلی شما با مشاهده تبلیغات ناخواسته متصور است.

فالوورهای بدل شناسایی و حذف می شوند

اینستاگرام به دنبال عرضه تجربه ای لذت بخش برای اعضا بوده و از این رو در شناسایی و حذف اكانت های خاطی هیچ گونه اغماضی نمی نماید. كارشناسان فنی اینستاگرام در تشخیص و تعلیق اكانت های بدل از مهارت و از تخصص بالایی برخوردار می باشند. شاید خرید فالوور به مبلغ خرد به ظاهر مقرون به صرفه باشد، اما اینستاگرام با حذف بلافاصله فالوورها بعد از خرید، بطور قطع شما را پشیمان خواهد نمود.

همچنین اینستاگرام افراد را اكیدا از خرید و فروش فالوور برحذر تولید كرده است. فالوورهای بدل نه تنها حذف می شوند بلكه سایر حساب های در رابطه با چنین اكانت هایی هم تعلیق شده و چنانچه حساب شما تعلیق شود، اعتبارتان هم خدشه دار می گردد. اینستاگرام شاید برای دفعه نخست به تذكر اكتفا كند اما در صورت تكرار، شاید اكانت شما حذف شود.

از طرفی طرز تفكر اسپانسرها نسبت به پذیرندگان تبلیغات این است كه «اگر برای حسابی فالوور خریداری شده است، پس اصل تاثیرگذاری آن حساب زیر سؤال است.» میزان ارتباط غیرعادی فالوورها با صاحب حساب، الگویی خاص در خصوص واقعی بودن یا نبودن فالوورها است. تاثیرگذاران حقیقی با روند عادی و البته كمی وقت گیر، فالوور بدست آورده و هیچگاه متوسل به جذب فالوور از طریق های میانبر و پرخطر نیستند.
در نهایت باید از خود پرسید هدف از خرید فالوور چیست؟ این فالوورها چه واقعی باشند و چه مجازی، هیچ پولی بابت خرید محصول نپرداخته و افراد دیگر را هم به شما معرفی نمی كنند.
اگر هدف تاثیرگذاری است، برندهای تجاری اصولاً بر اساس تعداد فالوور، تاثیرگذاران را انتخاب نمی كنند و بویژه ترجیح می دهند با دارندگان فالوور بدل همكاری نداشته باشند. اگر از نام های تجاری معتبر هستید، جعل تعداد فالوورها فاقد ارزش است و علاوه بر نبود مشتری، با كشف و حذف سریع اكانت های «فیك» خیلی زودتر از آنچه تصور كنید هزینه ی خویش را به هدر خواهید داد.




1397/06/17
19:01:50
5.0 / 5
27
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان