قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت کی تمام می شود؟

قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت کی تمام می شود؟ می هاست: در صورتیکه شرکت مخابرات ایران تاکید دارد تعرفه های جدید تلفن ثابت برمبنای دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار اعمال شده و این شرکت تمام فعالیت خودرا برمبنای قانون انجام می دهد، اما شورای رقابت نظر دیگری دارد.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، قبل از این اعلام شده بود که افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تایید قرار گرفته و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است و درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرا می گردد.
طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود برمبنای جدول جدید پیرامون تعرفه های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه فقط هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و فقط بمنظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند. اما بتازگی اعلام گردید که در همین رابطه شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارائه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.
در این زمینه داوود زارعیان - معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران - با اشاره به مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران در موضوع تعرفه به عنوان یک قصه پر غصه در طول ۱۲ سال قبل اظهار داشت: این مسئله هم مانع پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بصورت مستقیم و غیر مستقیم شده و هم این که تمام کارکنان و خانواده هایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اعلان اینکه قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت باید تمام شود، اظهار داشت: چون اگر مشکلات حوزه تعرفه و توسعه مخابرات حل بشود مخابرات متحول می شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم و کیفیت خدمات می گذارد.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلان اینکه تعرفه های جدید تلفن ثابت برمبنای دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار اعمال شده است، اظهار داشت: شرکت مخابرات همیشه تمامی کارهای خودرا برمبنای قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری انجام می دهد، بر این اساس هم مدارک و مستندات مورد نیاز به شورای رقابت ارسال می شود.

زارعیان اظهار داشت: آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت تصویب گردید. از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ اتفاقی نیفتاد و از این سال با اجرای طرح همکدی و کاهش درآمد زیان های بیشتری به بخش ثابت وارد شده است.

وی ادامه داد: نهایتاً در سال 1395 در تعرفه ای که به مخابرات داده شده بود هم ساختار تعرفه تغییر نمود و از پالس به دقیقه تبدیل شد و هم حق اشتراک هم از مشترکین گرفته می شد که توسط دیوان عدالت اداری حذف و زیان سنگینی به این شرکت وارد شد.

زارعیان اظهار داشت: نسبت درآمد با ارزش بازار و هزینه های مخابرات متناسب نیست و هر وقت این دو متناسب با یکدیگر شوند خدمات مخابرات توسعه می یابد و این شرکت به مشتریان خدمات بهتری را ارائه می دهد.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: مشترکینی هم که هم اکنون استفاده ای از خط تلفن ثابت ندارند میتوانند آنرا به مخابرات و صنعت ارتباطات کشور بمنظور استفاده دیگر هموطنان باز پس دهند.
در این برنامه که اسماعیل شجاعی - مشاور رییس شورای رقابت نیز حضور داشت و مسائل مدنظر شورای رقابت را مطرح می کرد، زارعیان با تشریح روند افزایش نیافتن تعرفه ها اظهار داشت: طرح های جبرانی بخشی ازهزینه هم کدسازی با وجود قول دولت هیچ گاه ابلاغ نشد.

معاون تجاری و مشتریان مخابرات اظهار داشت: اگر مشکلات تعرفه ای حل بشود، مخابرات متحول می شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم می گذارد. وی ادامه داد: باوجود اینکه همه اذعان داشتند و دارند که مخابرات زیر بنای ارتباطات و اطلاعات است، در دولت یازدهم و دوازدهم کمک شایانی به این صنعت نشد.

زارعیان درباب تاخیر در اجرای تعرفه سال 1400 اظهار داشت: در خرداد ۱۴۰۰ دستورالعمل تعرفه گذاری از جانب شورای رقابت ابلاغ شدو چند ماه بعد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید که بعد از یک فرآیند تقریباً یک ساله بالاخره در شهریور ۱۴۰۱ به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید و پس از آن اجرائی شد.

وی ادامه داد: بر طبق این مدل تعرفه گذاری در تهران ۲۰ هزار تومان در مراکز استانها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان از مشتریان دریافت می شود که بسته های مکالمه رایگان به آنها داده می شود که بصورت مفصل به مشتریان توضیح داده شده است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود تعرفه گذاری خدمات رسانی در کمیسیون تنظیم مقررارت انجام شدو در ادامه ستاد تنظیم بازار نیز بصورت قانونی موضوع را ابلاغ نمود که مخابرات نیز بر این اساس عمل می کند. تعرفه گذاری خدمات ارتباطی با مشکلاتی مواجه می باشد و در این جهت تمام نهادها باید به این بخش نگاه حمایتی داشته باشند.



1401/09/07
13:50:47
0.0 / 5
275
تگهای خبر: ارتباطات , تجاری , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان