خبر قفل شدن گوشیهای شیائومی در ایران صحت دارد؟

خبر قفل شدن گوشیهای شیائومی در ایران صحت دارد؟ به گزارش می هاست خبر قفل شدن گوشی از برند شیائومی در کوبا در حالی انتشار یافته که انجمن واردکنندگان موبایل می گوید تا کنون حتی یک مورد غیرفعال شدن گوشی در ایران یا کشورهای تحریم شده دیگر همچون کره شمالی، سوریه، سودان و کریمه گزارش نشده است و به نظر می آید خبر قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران حقیقت ندارد.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، در چند ساعت گذشته، اخباری در خصوص قفل شدن گوشیهای شیائومی در چند کشور خاص در بعضی از خبرگزاری ها و سایت ها منتشر گردید. نخستین بار سه روز پیش یک کاربر از کوبا در سایت ردیت، از قفل شدن گوشی جدید خود بعد از چند روز استفاده اطلاع داده بود. او اظهار داشت که گوشی شیائومی نوت ۸ دیگری هم دارد که نزدیک به یک سال از آن استفاده می نماید و این مشکل برای این گوشی اتفاق نیفتاده و برای گوشی جدیدش پس از چند روز اتفاق افتاده است. این کاربر کوبایی ادعا کرده بود که از بیشتر از ۲۰ مورد مشکل مشابه که برای کاربران دیگر اتفاق افتاده آگاه است اما توضیحات بیشتری نداده است.
شیائومی در کشور کوبا به صورت رسمی فروش و خدماتی عرضه نمی دهد اما خیلی از گوشیهای ساخت این شرکت استفاده می نمایند. بعد از آن، از شب گذشته، بعضی از سایت ها مانند XDA به بازنشر این خبر پرداختند و کشورهای دیگری را هم به کوبا اضافه کردند. این در شرایطی است که انجمن واردکنندگان موبایل اعلام می کند با جست وجویی که انجام داده، هیچ موردی در ایران یا کشورهای دیگر گزارش نشده است و حتی افراد دیگری از کوبا چنین مشکلی را گزارش نکرده اند.
دلیل اضافه کردن نام ایران، کره شمالی، سوریه، سودان، کریمه به این فهرست، بند ۱۴.۲ شرایط و ضوابط فروش شیائومی اروپاست که در وبسایت شیائومی و همینطور هنگام روشن کردن و فعال سازی اولیه گوشیهای شیائومی ذکر شده است. بر طبق این بند، صادرات باردیگر کلیه محصولات شیائومی تابع قوانین صادراتی آمریکا است و هرگونه فروش این محصولات به کشورهای کوبا، سوریه، ایران، کره شمالی، سودان و کریمه ممنوع می باشد.
آنطور که محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی- به ایسنا گفت، این شرایط و ضوابط برای صادرات گوشیها و محصولاتی است که از مبدا اروپا به این کشورها صادر می شوند و درواقع این محصولات فقط جهت استفاده در اروپا ساخته شده اند و نمی توان انها را بنا به قوانین تحریمی ایالات متحده به این کشورها صادر کرد، مانند هر کالای دیگر.
به قول عالیان، این قوانین در ارتباط با فروشنده یعنی شیائومی فرانسه (که نمایندگی کل شیائومی اروپا را برعهده دارد) و مشتریست و در ارتباط با سایر مناطق نمی گردد. حتی در فهرست شرایط و ضوابط منتشرشده در وبسایت شیائومی چین، هند یا مناطق دیگر این محدودیت ها ذکر نشده است و احیانا این گوشیهای محدودی که در کوبا غیرفعال شده اند توسط مسافران یا یک شرکت از مبدا اروپا وارد کوبا شده اند. از آنجاییکه حتی یک مورد غیرفعال شدن گوشی در ایران یا کشورهای ذکرشده جز کوبا نبوده ایم، ازاین رو به احتمال بسیار زیاد این خبر حقیقت ندارد.
او تصریح کرد: البته این خبر از منابع رسمی شیائومی منتشر نشده و بنابراین انجمن آنرا تایید نمی کند، اما ما درحال پیگیری مبحث هستیم. علیرغم این آنچه مسلم است، این که هنوز در ایران هیچ نمونه ای از غیر فعال شدن گوشیهای شیائومی گزارش نشده، از طرفی طی روزهای گذشته برای چند مدل از گوشیهای شیائومی که در فهرست ممنوعه رگولاتوری بودند، آپدیت رفع مشکل شماره گیری تماسهای اضطراری آمده است. با کنار هم قراردادن این موارد میتوان نتیجه گرفت که این اتفاق حداقل برای موبایل های شیائومی در ایران نمی افتد، اما باز باید منتظر اعلام نظر منابع رسمی شیائومی باشیم.




منبع:

1400/06/21
09:57:11
0.0 / 5
210
تگهای خبر: خدمات , سایت , فروش , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان