قطع ۲۴۹ هزار خط شخصی به علت مزاحمت پیامكی

قطع ۲۴۹ هزار خط شخصی به علت مزاحمت پیامكی به گزارش می هاست آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع شده به علت مزاحمت پیامكی، حاكی از مسدود شدن ۲۴۹ هزار و ۵۲۷ خط شخصی توسط رگولاتوری است.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، برای پیشگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* كه برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه از راه سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شد، بوجود آمد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی نمود.
مسدود كردن خطوط شخصی بعد از اینكه كسب وكارها با مسدود شدن سرشماره های پیامكی، به ارسال پیامك تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام نمودند، صورت گرفت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی كند.
از سوی دیگر، مسدود كردن سرشماره های شخصی بدون شكایت از سوی كاربران، از راه شناسایی رفتار سیمكارت هایی كه تنها به ارسال پیامك های انبوه اقدام می كردند و استفاده های دیگری همچون تماس و پیامك نداشتند هم راه دیگری برای پیشگیری از ارسال پیامك های مزاحم با شماره های شخصی بود.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود كردن پیامك های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به علت مزاحمت پیامكی را اعلام می كند كه طبق این آمار، تا امروز ۳۰ فروردین سالجاری، ۲۴۹ هزار و ۵۲۷ خط شخصی به علت مزاحمت پیامكی قطع شده است.
كاربران در صورت مواجهه با پیامك هایی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی با شماره شخصی می كنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال كرده تا روند مسدود كردن سیمكارت های مزاحم را تسریع كنند.



1399/01/31
22:06:02
5.0 / 5
3018
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان